خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری به ایلنا خبر داد:

تشکیل ستاد امنیت انتخابات در وزارت کشور

معاون امنیتی‌انتظامی وزارت کشور با اعلام خبر تشکیل ستاد امنیت انتخابات در وزارت کشور گفت: آنچه در حال حاضر رصد می‌کنیم، روند مسائل امنیتی، تحرک گروهک‌ها، مواضع جریان‌های سیاسی کشور و کلیدواژه‌های رسانه‌های بیرونی است که روی آن تاکید دارند. جهت‌گیری‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، را برای این رصد می‌کنیم که این جهت‌گیری‌ها به کدام سمت است.

حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ در خصوص اینکه تاکنون چه سازوکارهایی از سوی وزارت کشور برای اجرا و مدیریت انتخابات انجام شده، تصریح کرد:‌ مباحث انتخاباتی چند بخش است؛ توجیه استانداران، فراهم کردن مقدمات، انتخاب هیات اجرایی و مواردی از این قبیل و کلیه موضوعات مربوط به انتخابات در ستاد انتخابات کشور در حال برنامه‌ریزی است.

تامین امنیت انتخابات

معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه یکی از ابعاد هر انتخابات تأمین امنیت آن است، گفت: این موضوع مستقیماً به حوزه امنیتی و انتظامی وزارت کشور مربوط می‌شود. ما ستاد امنیت انتخابات را تشکیل دادیم؛ در این ستاد ما برآوردی انجام دادیم و پیش‌بینی کردیم، چه عواملی می‌تواند در ابعاد داخلی، بیرونی، سیاسی و اجتماعی در امنیت انتخابات نقش داشته باشد.

برای بررسی تهدید‌های امنیتی انتخابات، در حال اخذ نظر استان‌ها هستیم

ذوالفقاری با اعلام این خبر که نگارش اولیه ابعاد امنیتی انتخابات آغاز شده، گفت:‌ در حال اخذ نظرات استان‌ها و بخش‌های دیگر  در این خصوص هستیم تا ببینیم چه آسیب‌ها و تهدیدهای امنیتی متوجه انتخابات سال جاری بوده تا بر همان اساس تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

وی ادامه داد: در کنار این مسئله، ستادهای امنیت انتخابات استانی نیز فعال شده‌اند. در حوزه امنیت انتخابات، موضوعاتی داریم که ممکن است لازم باشد آنها را از هم‌اکنون رصد کنیم و پیگیری و کنترل لازم را انجام دهیم تا خدای ناکرده در زمان انتخابات منجر به ناامنی نشود.

تهدیدهای احتمالی انتخابات را رصد می‌کنیم

معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه یکسری موضوعات مربوط به مقطع ویژه انتخابات است، عنوان کرد:‌ عمده اقدامات امنیتی و انتظامی قبل از انتخابات آغاز می‌شود. اما آنچه در حال حاضر رصد می‌کنیم، روند مسائل امنیتی، تحرک گروهک‌ها، مواضع جریان‌های سیاسی کشور و کلیدواژه‌های رسانه‌های بیرونی است که روی آن تاکید دارند. جهت‌گیری‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، را برای این رصد می‌کنیم که این جهت‌گیری‌ها به کدام سمت است. این روندها را دنبال می‌کنیم و با شناخت آنها ممکن است قبل از انتخابات تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی را داشته باشیم تا روندهایی که ممکن است موقع انتخابات تولید ناامنی کند، از هم‌اکنون مدیریت و پیشگیری کنیم.

کد خبر : ۲۹۴۲۶۰