خبرگزاری کار ایران

در مهرماه سال جاری صورت می‌گیرد؛

برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۲۹۳

در دیدار سفیر ایران در مسکو با وزیر انرژی فدراسیون روسیه و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، طرفین بر ضرورت اجرایی کردن توافقات فی مابین تاکید و با برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مذکور در مهرماه سالجاری موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، به منظور بررسی آخرین وضعیت همکاری دو جانبه بین ایران و فدراسیون روسیه در حوزه‌های مختلف، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (جمعه) با «الکساندر نواک» وزیر انرژی فدراسیون روسیه و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دیدار کرد.

در این ملاقات طرفین با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه، بر ضرورت اجرایی کردن توافقات فی مابین تاکید و با برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مذکور در مهرماه سالجاری موافقت کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار همچنین بر ضرورت انجام توافقات حاصله، به ویژه پروژه‌های نفتی تعریف شده بین دو کشور تاکید و خواستار حضور جدی شرکت‌های روسی در بازار تجاری ایران و انجام پروژه‌های مربوطه با تامین مالی بانک‌های روسی که توافقاتی نیز در این زمینه حاصل شده است، شد.

بررسی نتایج حاصل از توافق هسته‌ای اخیر جمهوری اسلامی ایران با غرب و شرایط حضور شرکت‌های روس در بازار رقابتی ایران از دیگر محورهای مورد بحث سفیر ایران در مسکو با وزیر انرژی روسیه بود.

در این ملاقات، طرفین ضمن تاکید مجدد بر اهمیت روابط فی مابین برای هر دو کشور، یافتن زمینه‌های جدید همکاری را در شرایط نوین ضروری دانستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز