خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

متهمان علیه شاکی‌ها؛ چالش جدید احمدی‌نژادی‌ها برای روحانی+جدول

جلسه امروز دادگاه رییس سابق تامین اجتماعی با یک اتفاق جالب همراه بود٬ شکایت از وزیر کار؛ اتفاقی که گویا به یک روند میان نزدیکان محمود احمدی‌نژاد تبدیل شده است٬ کمااینکه پیش از وی٬ بقایی و خود احمدی‌نژاد شکایت‌هایی تنظیم کرده‌اند.

تا چندی پیش قاضی بود٬ اما حالا به عنوان متهم به دادگاه می‌آید؛ سعید مرتضوی. قاضی جوان دهه هفتاد و مدیر میانسال دهه هشتاد در دهه نود بدل به چهره جنجالی سیاست ایران شده است و به دادگاه می‌رود تا یک بار از نقش خود در  داستان کهریزک بگوید و یک بار دیگر از سرمایه‌های تامین اجتماعی که در زمان مدیریت او گم شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ شاید برای کسی که در طول زمان کوتاه قضاوتش احکام سنگین برای جمع قابل توجهی از فعالان مطبوعاتی صادر کرده است٬ دشوار باشد که در جایگاه متهم قرار بگیرد و از همین رو است که حالا تقاضای بازداشت ربیعی را می‌دهد؛ تقاضایی که احتمالا می‌توان آن را ادامه شکایت‌های یاران احمدی‌نژاد از دولتی‌ها خواند؛ همچون شکایت محمود احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری یا شکایت حمیدرضا بقایی از اکبر ترکان. و حالا هم شکایت سعید مرتضوی از علی ربیعی تا جمع شاکیان احمدی‌نژادی کامل شود.

در واقع بعد از اینکه با روی کار آمدن دولت جدید قسمتی از فسادهای هشت سال گذشته افشا شد و جمعی از وزیران و مدیران دولت قبل در راهروهای دادگاه مفاسد اقتصادی دیده شدند و حتی ساکن اوین شدند، فرار رو به جلو در دستور یاران احمدی‌نژاد قرار گرفته است.

در چند ماه گذشته حداقل ده بار مقام‌های دولت قبل که به عنوان متهم در پرونده‌های مختلف شناخته می‌شدند٬ از شاکیان خود شکایت کردند تا هم افکار عمومی حامیان خود را اقناع کنند٬ هم بی‌طرفی دستگاه قضا را زیر سوال ببرند.

در یکی از پوسترهای فراوانی که توسط همین جریان منتشر شده با مقایسه هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد، دلیل زندانی شدن رحیمی٬ رضایت هاشمی رفسنجانی عنوان شده و دلیل رد صلاحیت مشایی هم کنترل هاشمی و البته از این دست ادعاها به کرات در رسانه‌های منصوب به بهاریون فراوان است.

جریان احمدی‌نژاد اصلا با شکایت بیگانه نیست. در واقع کمتر کسی فراموش کرده که بزرگترین اعتراض‌های دهه هفتاد با توقیف روزنامه سلام رقم خورد که یکی از شاکیان آن محمود احمدی‌نژاد بود و دیگر شاکیان دوستان و متحدان او بودند.

با این حال شاید این اولین بار در تاریخ باشد که نهادهای قضایی بعد از صدور هر حکمی با شکایت متهم مواجه می‌شوند. شکایاتی که حداقل نتیجه آن مشغول‌کردن ذهن و وقت دولتمردان تازه‌نفس به رفتار و عملکرد پیشینیان است.

 

شاکی

مســــــــــــئولیت

متــــــــــــــــهم

مســـــئولیت

کارمندان پیشین نهاد ریاست جمهوری

 

دولت یازدهم

 

برادر بهمن شریف زاده

مشاور دولت دهم

نشریات

حمید بقایی

معاون دانشگاه ایرانیان

فیاض شجاعی

دادستان کل دیوان محاسبات

حسن قاسمی

وکیل بورسیه شده‌ها

رضا فرجی دانا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

اسفندیار رحیم مشایی
رئیس دفتر احمدی‌نژاد

احمد توکلی

نماینده تهران

حمید بقایی

معاون اجرایی احمدی‌نژاد
اسحاق جهانگیری

معاون اول دولت یازدهم

محمود احمدی نژاد

رئیس دولت دهم

اسحاق جهانگیری

معاون اول دولت یازدهم

حمید بقایی

رییس سابق مناطق آزاد

اکبر ترکان

مشاور رئیس جمهور

سعید مرتضوی

رئیس سابق تامین اجتماعی

علی ربیعی

وزیر کار

حمید بقایی

معاون اجرایی احمدی‌نژاد

محمد اشرفی اصفهانی

رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری

     
احمد امیرآبادی نماینده مجلس نهم حسن یونسی مشاور و دستیار رییس  دولت یازدهم
       
کد خبر : ۲۹۴۳۵۶