خبرگزاری کار ایران

روح‌الامینی در جمع خبرنگاران:

مرتضوی در وارونه‌گویی استاد است

پدر محسن روح الامینی گفت: دادگاه به زودی وارد شور و صدور حکم می‌شود/کسانی که کار قضاوت را بلد نیستند، در مشاغلی همچون مشاوره سناریو و کارگردانی فیلم‌های پلیسی و جنایی ورود کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پدر محسن روح الامینی از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک پس از برگزاری ششمین جلسه دادگاه اتهامات سعید مرتضوی متهم این پرونده در جمع خبرنگاران گفت: پرونده کهریزک از 8 شهریورماه سال 88،  40 روز پس از کشته شدن فرزندم با شکایت ما تقدیم رییس جدید قوه قضاییه آیت‌الله صادق لاریجانی شد.

وی ضمن تشکر از قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: بهترین و سریع‌ترین مرحله رسیدگی به این پرونده مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح است که در همان تابستان 89 دادگاه نظامی، دو نفر از متهمان را به قتل عمد محکوم کرد و برای شان حکم قصاص درخواست شد که ما آنها را به این دلیل که عوامل جزیی این پرونده بودند، بخشیدیم تا دادگاه صالحه مقصران اصلی پرونده را که به نظر ما دادستان سابق تهران است، محاکمه نماید .

روح‌الامینی یادآور شد: به پرونده آقای مرتضوی که به بازداشتگاه کهریزک مربوط بود به صورت جداگانه رسیدگی شد و مراحل مختلفی را طی کرد؛ از جمله اینکه در دادگاه رسیدگی به اتهامات قضات، تعلیق ایشان از شغل قضایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در آن دادگاه پرونده قتل محمد کامرانی نیز مطرح شد که ما اعتراض کردیم چرا به صورت یک جا به این پرونده‌ها رسیدگی نمی‌شود .

عبدالحسین روح‌الامینی خاطرنشان کرد: برخلاف ادعای برخی که می‌گویند شکایت ما جدید است؛ این اولین باری است که پرونده قتل محسن روح‌الامینی با حضور بنده رسیدگی می‌شود .

وی با تاکید بر اینکه جلسه امروز دادگاه آخرین جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی بوده است، اعلام کرد: این جلسه ششمین یا به عبارتی هفتمین جلسه دادگاه است. در جلسه پیشین ،  وکلای ما آخرین مستندات خود را ارائه کردند و بنده نیز نصیحت‌هایی را در کنار آخرین شکایت‌های خود مطرح نمودم.

وی تاکید کرد: آخرین دفاع نیز از متهمان گرفته شده و انشاءالله دادگاه به زودی وارد شور و صدور حکم می‌شود.

وی افزود: از این جا نصحیت می‌کنم کسانی که کار قضاوت را بلد نیستند، در مشاغلی همچون مشاوره سناریو و کارگردانی فیلم‌های پلیسی و جنایی ورود کنند؛ چرا که آقای مرتضوی در وارونه‌گویی و وارونه‌نمایی استاد است و من امیدوارم ایشان هیچ‌گاه به قوه قضاییه باز نگردد.

روح‌الامینی در پایان تصریح کرد: مردم در دیدارهایی که ما با آنان داریم،  گلایه می‌کنند که چاقو هیچ‌گاه دسته خود را نمی‌برد. انشاء الله که قوه قضاییه این ضرب المثل را باطل می‌کند.

 

کد خبر : ۲۹۴۳۹۰