خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در کویت:

توسعه روابط با همسایگان اولویت جمهوری اسلامی ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۷۱۱

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تهران علیرغم یاوه سرایی غرض ورزان ورشکسته، همچنان به تلاش های خود برای گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با همسایگان عرب خود ادامه می دهد.

به گزارش ایلنا،‌ علیرضا عنایتی در این بیانیه که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اشغال کویت توسط رژیم سابق بعث عراق منتشر شده، تاکید کرده که، ایران شریک غم و شادی همسایگانش است و در دوران اشغال کویت همه حمایت های این کشور از رژیم صدام را نادیده گرفت و ضمن محکوم کردن تجاوز بعثی ها، درهای ایران را برای ورود هزاران خانواده کویتی گشود و تسهیلات لازم را برای پناهجویان کویتی فراهم کرد.

عنایتی خاطر نشان کرده که فراموش نمی کنیم چگونه سفارت ایران در آن روزهای بحرانی با آغوش باز از مردم کویت استقبال کرد و با صدور مدارک لازم به کمک آنان برای نجات از یوغ جلادان غاصب شتافت.

سفیر کشورمان در کویت افزود: جمهوری اسلامی ایران حتی قبل از همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تجاوز رژیم بعث عراق به کویت را محکوم و بر اهمیت اخراج غارتگران صدامی تاکید ورزید.

وی ابراز امیدواری کرد که با خاتمه دادن به جنگ افروزی و فتنه های تفرقه افکنانه مذهبی و فرقه ای (کنونی در منطقه)، فردای روشنی برای ملت های منطقه طلوع کند و با تفاهم و همدلی زمینه توسعه و آبادانی کشورها فراهم گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز