خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران خبر داد:

سفر روحانی به اسلامشهر/ تنها یک استعفا انتخاباتی در استانداری داشتیم

استاندار تهران گفت:رئیس‌جمهور بامردم شهرستان‌های اسلامشهر، ‌بهارستان و رباطکریم دیدار کرده و در جریان مسائل منطقه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا٬ سیدحسین هاشمی استاندار تهران در نشست خبری که صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار شد، به سفر اخیر رئیس‌جمهور به شهرستان‌های استان تهران اشاره و اظهار داشت: با توجه به وعده‌‌ای که رئیس‌جمهور داده بودند که پس از ماه مبارک رمضان سفری را به شهرستان‌های جنوب غربی استان تهران داشته باشند، 15 مرداد پنج‌شنبه هفته جاری به شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم خواهد بود که مردم این سه شهرستان می‌توانند از نزدیک با رئیس‌جمهور دیدار داشته باشند.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع این سفر دیدار مردم با رئیس‌جمهور است که طبیعتا می‌توانند از نزدیک رئیس‌جمهور را ببینند و مسائل و مشکلات منطقه به رئیس‌جمهور منتقل می‌شود که برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

هاشمی با اشاره به برگزاری جلساتی برای تصمیم‌گیری درباره پروژه‌هایی که قرار است در این سه شهرستان تصویب شود، تصریح کرد: جلسه‌ای را سه‌شنبه این هفته بعدازظهر در دفتر آقای رئیس‌جمهور داریم که پروژه‌هایی که قرار است مصوب شود بحث می‌شود و خود رئیس‌جمهور این موضوع را اعلام خواهند کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه در سفر گذشته رئیس‌جمهور به شهرستان های استان تهران 642 میلیارد بودجه مصوب شده است، تصریح کرد: مطمئنا این میزان بودجه برای سه شهرستان و تحرکات اقتصادی مؤثر بوده که این مصوبات در دولت تصمیم‌گیری می‌شود و رئیس‌جمهور در روزی که دیدار عمومی دارند این امر را اعلام خواهند کرد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره سیل اخیر تهران و اینکه چه برخوردی با خاطیان این امر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است درباره سیل اخیر استان تهران یکسری نواقصی در اطلاع‌رسانی اولیه وجود داشت که هر چند نسبت به گذشته بهتر بود اما شدت را پیش بینی نکرده بودند و به نظر کارشناسی برای 17 تا 18 میلی متر بارش ناگهانی غیرمنتظره بود.

استاندار ادامه داد: آمادگی لازم وجود داشت اما انصافا پس از آنکه خبردار شدیم تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در صحنه بودند، خوب کار کردند و در اسرع وقت توانستند این امر را سر و سامان بدهند چرا که طبیعتا سیل در تمام دنیا، کشورهای پیشرفته، جهان سوم و در حال توسعه اتفاق می‌افتد و ما از این امر مستثنی نیستیم.

هاشمی تصریح کرد: آنچه مسلم است این سیل نشان داد که بستر و حریم رودخانه جایی برای ساخت و ساز نیست و مردم باید بدانند در این مناطق نباید ساخت و ساز انجام دهند.

استاندار تهران با بیان اینکه در دولت یازدهم اجازه‌ای برای ساخت و ساز داده نشده است٬ تصریح کرد: من اینجا اعلام می‌کنم در دولت یازدهم در بستر و حریم رودخانه‌ها به هیچکس اجازه ندادیم و آنچه هست مربوط به گذشته است اما باید به این امر توجه کنیم و باید به شدت از ساخت و ساز در بستر رودخانه جلوگیری کنیم تا هر زمانی که سیل‌های 25، 50 و صد ساله آمد جان مردم در خطر نیفتد.

استاندار تهران با بیان اینکه تاکنون از ساخت و ساز جلوگیری کرده‌ایم، اظهار کرد:‌ در این مناطق برخی کارگاه‌ها وجود داشت که توصیه شده بود که جابه‌جا کنند اما متأسفانه جابه‌جا نکرده بودند و این نشان می‌دهد که وقتی تذکری داده می‌شود باید به آن توجه کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا در مناطق دیگر نیز با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌کنید، تصریح کرد: شما اصحاب رسانه می توانید بازوی خوب برای ما باشید که در شهرستان‌ها نیز حضور دارند و آنها می‌توانند قضاوت کنید که در گذشته و حال چه اتفاقی افتاده است، من می‌توانم بگویم که بیش از 95 درصد جلوگیری کردیم و حدود 2700 تخریب اعم از حکم قضایی و پیشگیری انجام شده است.

هاشمی تصریح کرد: در این دوره باید با یک نظم خاصی این امر ساماندهی شود و من به دوستانم در دولت مانند آقای جهانگیری و آقای حجتی که باید نسبت به این امر توجه کنیم و بتوانیم اجازه دهیم مکانی مشخص شود برای این امر مشخص شود تا دولت حق خودش را بگیرد و بتوانیم این امر را کنترل کنیم تا طبیعت نیز به هم نخورد.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چند نفر از مقامات استانداری تهران برای امر انتخابات استعفا داده‌اند، تصریح کرد: تنها یک فرماندار شهرستان قدس استعفا کرده است و باقی دوستان به ادامه خدمت علاقمند هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه جلساتی را برای امر انتخابات انجام می‌دهید، ‌اظهار داشت:‌ متناظر با تشکیلاتی که در وزارت کشور تشکیل شده است، ستادی را در استانداری تشکیل دادیم و کارها طبق روال در حال انجام است و امیدواریم یک انتخابات سالم در هفت اسفند داشته باشیم که یقین دارم این اتفاق خواهد افتاد.

استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه درباره صندوق‌های رأی چه تصمیمی گرفته شده است، خاطرنشان کرد: وزارت کشور در حال بررسی این موضوع هستند و هر تصمیمی بگیرند ما مجری هستیم و به آن عمل می‌کنیم.

هاشمی در ادامه سخنان خود به تشریح جلسه شورای تأمین استان با محوریت هماهنگی برای بیست و یکمین سفر رئیس‌جمهور به شهرستان‌های جنوب غربی استان تهران پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه تمام دستگاه‌هایی که در این سفر برای سفر رئیس‌جمهور دخیل هستند حضور داشتند و تصمیمات لازم برای تسهیل ورود مردم در دیدار با رئیس‌جمهور و مباحث مختلف گرفته شد که تمام دستگاه‌های اجرایی تا پایان سفر آماده باش هستند و امیدوارم بتوانم در بیست و یکمین سفر رئیس جمهور موجبات استقبال باشکوه مردم را برای روز پنج‌شنبه فراهم کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه رئیس‌جمهور 8 صبح روز پنج‌شنبه 15 مرداد ماه دیدار عمومی را در میدان نماز شهرستان رباط کریم و در مجموعه ورزشی خلیج فارس خواهند داشت که با مردم سه شهرستان دیدار خواهند داشت و پس از آن جلسه‌ای را با حضور مدیران استان خواهند داشت که درباره پروژه‌ها در حال تصمیم گیری هستیم تا ببینیم و اینکه شکل دیدار ویدئو کنفرانس یا حضوری باشد تصمیم‌گیری می‌کنیم.

کد خبر : ۲۹۴۷۶۸