خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار ولید معلم:

مبارزه با تروریسم و دفاع از مظلوم اصول تغییرناپذیر ایران است

رییس‌ جمهور تأکید کرد: مبارزه با تروریسم، حمایت از ملت‌های مظلوم و دولت‌های دوست و همچنین تلاش برای استقرار ثبات و امنیت در منطقه از اصول و اهداف تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه با تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم سوریه در برابر تروریسم گفت: مردم سوریه، مردمی مظلوم هستند که طی سال‌های اخیر تحت ظلم برخی قدرت‌ها و تروریستهای جنایتکار قرار دارند.

رییس جمهور دخالتهای غلط برخی دولتها و حضور گروههای تروریستی از کشورهای مختلف را دو مشکل اصلی تداوم بحران در سوریه دانست و اظهارداشت: آینده یک کشور به رای و نظر آن ملت بستگی دارد و اگر دخالت قدرت‌ها و تروریسم برطرف شود، بی‌تردید مردم سوریه با فرهنگ بلند خود همه مشکلات را حل و فصل خواهند کرد.

روحانی خطر تروریسم و اشاعه آن را در کل جهان متذکر شد و گفت: تروریستها به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمیکنند. معضل تروریسم ،خطری فراگیر است و ضرورت دارد همه کشورها و دولت ها، مبارزه با آن را وظیفه خود بدانند.

وی با تا کید بر اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه حمایت از مردم و دولت سوریه در برابر تروریستها است، گفت: تردیدی نداریم که تروریستها در نهایت شکست خورده و از منطقه بیرون رانده خواهند شد.

روحانی با تاکید بر اینکه راه حل مشکل سوریه، اقدام نظامی نیست و صرفا راه حل سیاسی دارد، اظهار داشت: در عرصه سیاسی همچنان از همه توان و امکانات سیاسی خود برای برطرف کردن مشکلات، ایجاد ثبات و آرامش و تحقق خواست و آرامش مردم سوریه استفاده خواهیم کرد.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک ثبات و امنیت کامل در سوریه استقرار یابد.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی در سوریه ارایه کرد و با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم سوریه، گفت: خوشبختانه سوریه در شرایط بهتری نسبت به گذشته قرار دارد و توطئه‌گران به مرحله نا امیدی رسیده اند.

وزیر خارجه سوریه همچنین با ابلاغ تبریک دولت و ملت سوریه بخاطر پیروزی بزرگ ایران در توافق هستهای، اظهار داشت: این پیروزی که با حکمت و درایت دولتمردان ایران بوجود آمده، پیروزی همه ملت های آزادیخواه و مستقل از جمله سوریه است و بدون تردید می تواند در تحولات منطقه نقش مثبتی داشته باشد.

کد خبر : ۲۹۵۵۵۱