خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس در دیدار ولید معلم:

ایران همواره برابر جنایت‌های تروریست‌ها از سوریه حمایت کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل جاری در سوریه، گفت:‌ سوریه به‌دلیل آنکه در صف مقدم جبهه مقاومت علیه سیاست‌های استکباری و صهیونیستی قرار دارد، مورد هجوم همه‌جانبه واقع شده است و مردم این کشور مبارزه دشواری را در تقابل با تروریسم و افراطی‌گری طی سال‌های اخیر انجام داده‌اند.

به گزارش ایلنا، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه و هیات همراه عصر چهارشنبه، 14 مرداد با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور، گفت: ایران و سوریه به‌عنوان دو کشور دوست و برادر روابط پایدار و باثباتی را طی سال‌های گذشته تجربه کرده‌اند که ریشه در اشتراکات متعدد داشته است.

لاریجانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف دینی، انسانی و اخلاقی خود همواره از مردم سوریه در قبال جنایت‌های گروه‌های تروریستی تکفیری حمایت نموده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز امیدواری کرد، با استمرار مقاومت و ایستادگی مردم سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی در این کشور، مناطق بیشتری از خاک سوریه از لوث آنها پاک شود.

بر پایه این گزارش، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه نیز در همین دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات در مقابله با تروریست‌های تکفیری در خاک کشورش، گفت: در یک سوی مبارزه‌ی مردم سوریه با گروه‌های مسلح تروریست، کشوری همچون ایران در کنار مردم سوریه ایستاده است و از مقاومت آنها حمایت می کند و در سوی دیگر برخی کشورهای منطقه به انواع دسیسه‌ها برای ساقط کردن نظام سوریه متوسل شده‌اند و هدفشان تجزیه این کشور با استفاده از انواع گروه‌های تروریستی است.

کد خبر : ۲۹۵۵۷۰