خبرگزاری کار ایران

روحانی در ورزشگاه خلیج‌فارس:

در امیدم به مردم ایران، لحظه‌ای تردید نکردم/ توافق وین، سومین پیروزی ما بود

بعد از توافق ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی معروف به توافق وین، آن رژیمی که از صبح تا غروب از ترس فریاد می‌زند، رژیم صهیونیستی و اسرائیل غاصب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس جمهور در سفر خود به جنوب غرب تهران با حضور در ورزشگاه خلیج فارس در جمع مردم اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم گفت: برای من و دولت، روز پرافتخاری است که توانستیم میهمان مردان و زنان فهیم وسخت‌کوش منطقه جنوب غرب استان تهران باشیم.

وی افزود: قبل از آنکه راجع به طرح‌های دولت تدبیر و امید نسبت به اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم مطالبی را به عرض شما برسانم، می‌خواهم به شما و همه ملت بزرگ ایران به خاطر ایستادگی‌تان، دلاوری‌تان، صبر و مقاومت‌تان در طول سال‌های گذشته برای احقاق حقوق خودتان و همچنین برای آمادگی‌تان برای توسعه ایران عزیز تبریک وتهنیت عرض کنم .

رئیس‌جمهور گفت: ملت بزرگ ایران در طول ماه‌های گذشته بخشی از قدرت و توان فوق‌العاده خود را به رخ جهانیان کشید. این ملت در روزگاری از لحاظ سیاسی و اجتماعی برابر تمام قدرت‌های جهان، انقلاب عظیم و بزرگی را به ثمر نشاند. استقلال، آزادی و عزت را برای این مرز و بوم به ارمغان آورد و برابر هیچ قدرتی نهراسید و توانست پرچم جمهوری اسلامی ایران را به راهبری امام راحل (ره) در سرزمین ایمان و استقامت به اهتزاز درآورد.

رئیس دولت تدبیر و امید یادآور شد: در دوران دیگری این ملت با ایستادگی برابر همه قدرت‌های بزرگ و سلاح و تجهیزاتشان با نیروی ایمان و وحدت و ایثار برابر متجاوزان ایستادند و قدرت دفاعی خود را به رخ جهانیان کشیدند و پیروز شدند. امروز نیز ملت ایران قدرت بزرگ سیاسی و دیپلماسی خود را در برابر جهانیان به خوبی نشان داد.

وی تاکید کرد: شما می‌بینید در تاریخ دهه‌های گذشته سه مرتبه اسرائیل غاصب به لرزه درآمد و سه مرتبه لرزه بر اندام متجاوزان صهیونیست در منطقه افتاد. یک بار 22 بهمن که انقلاب ما پیروز شد. بار دیگر آن زمانی که ملت بزرگ و قدرتمند ما در برابر متجاوزان در دفاع هشت ساله به موفقیت و پیروزی دست یافتند. روزی که خرمشهر فتح شد روزی که فتح‌المبین به ثمر نشست. روزی که والفجر 8 و فتح فاو در اختیار رزمندگان ما قرار گرفت. همه آن روزها که پیروزی دفاع مقدس این سرزمین بود، لرزه بر اندام صهیونیست‌ها افتاد.

روحانی افزود: امروز روز سوم است، بعد از توافق ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی معروف به توافق وین، می‌بینید آن رژیمی که از صبح تا غروب از ترس فریاد می‌زند، رژیم صهیونیستی و اسرائیل غاصب است. امروز می‌بینید از این توافق بزرگ تمام منطقه و ملت‌های منطقه و ملت ایران خوشحال است؛ جز صهیونیست‌ها و جنگ‌طلبان در آمریکا. این روز پیروزی سوم ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان  اینکه ما به این ملت و شهامت این ملت و به حقوق‌دانان و دیپلمات‌های این سرزمین افتخار می‌کنیم، گفت: دلاوران سیاسی شما برابر قدرت‌های جهانی پشت میز مذاکره نشستند و بعد از 23 ماه تلاش با دست پر به سرزمین خود بازگشتند. ورزشکاران ما با جام غرور و افتخار به ایران برمی‌گردند و دیپلمات‌های ما با برجام به کشور برگشتند.

درمیان سخنرانی رئیس‌جمهور مردم بارها با شعار «روحانی مچکریم» و «روحانی دوستت داریم» از رئیس‌جمهور تقدیر کردند که روحانی در واکنش گفت: من باید به عنوان خادم ملت از شما مردم بزرگ سپاسگزاری کنم در واقع افتخار و غرور از آن شماست و پیروز واقعی، ملت بزرگ و فهیم ایران است. این پیروزی از آن ملت و رهبری انقلاب است این دولت تنها خادمی کوچک در مسیر اراده شما مردم است.

وی افزود: اگر دولت راهی را انتخاب کرده است که به آرامش در جامعه منتهی شده و راهی را انتخاب کرده است که به کاهش آلام مردم در امر سلامت بهداشت و درمان منتهی شده است و اگر راهی را انتخاب کرده است که مردم ما امروز از مسیر رکود به سمت رونق اقتصادی حرکت می‌کنند و اگر ملت ما امروز برابر شش قدرت جهانی به پیروزی رسیده‌اند، همه از آن تدبیر و امید شما مردم است.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت هم امید را از شما دارد و هم تدبیر را از فرهیختگان این ملت دارد. دروازه‌ای که دشمنان ایران به روی این ملت بسته بودند تا ما نتوانیم با دنیا در تعامل باشیم و نتوانیم و صادرات و تولیدات محصولات‌مان را به جهانیان داشته باشیم و مردم جهان به این دروازه نیایند، امروز به حول‌وقوه الهی باز شده است. این مانع از پیش پای ما برداشته شده است. امروز، روز آغاز است و همه باید به سمت فضایی که روبروی ما گشاده شده است، حرکت کنیم و از تمام استعداد و ظرفیت‌مان برای تولید و آبادانی و برای صادرات محصول ایرانی به منطقه و سراسر جهان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر تا امروز دستاوردی داشته‌ایم از آن حضور شما مردم، مشارکت، وحدت، ایستادگی و استقامت شما مردم است و من از آغازین لحظه کارم نسبت به امیدم به شما لحظه‌ای تردید نکردم؛  نه امید من تزلزلی پیدا کرد و نه در همت، ایستادگی، مقاومت و حضور شما در همه عرصه‌ها هیچ گاه تردید نکردم. بدون شک تا ملت ما در صحنه است، به تمام اهداف اقتصادی‌، اجتماعی، فرهنگی ومعنوی خودمان دست خواهیم یافت.

روحانی گفت: انرژی هسته‌ای کجا و انرژی ملت دلاور و بزرگ سرزمین ایران کجا. با انرژی شما مردان، شما بانوان، همه جوانان و همه مردم این سرزمین است که می‌توانیم به قله‌های بلند فتح و پیروزی دست پیدا کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: من در اینجا در حضور شما مردم خون‌گرم وعزیز اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم که زیر آفتاب گرم در این استادیوم ورزشی اجتماع کرده‌اید و می‌خواهید لطف و محبت‌تان را به خادم خودتان نشان دهید و با این حرکت می‌خواهید از نظام جهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کنید سپاسگذارم. به عرض شما ملت بزرگ ایران و همه مردم درسراسر کشور می‌رسانم که من از طرف شما ملت اول از دانشمندان هسته‌ای‌مان که از زمستان سال 1376 حرکت برای دستیابی به فناوری‌ هسته‌ای آغاز کردند و این تلاش تا امروز ادامه دارد، تقدیر می‌کنم. این حرکت تا فردا وفرداها تا رسیدن به قله این فناوری به حول‌وقوه الهی ادامه خواهد یافت.

وی گفت: من می‌خواهم از همه جوانان، اندیشمندان، دانشگاهیان و دانشمندان هسته‌ای به خاطر ایستادگی، تلاش و ایثارشان و همچنین شهدای عزیزشان که جان خود را فدا کردند، تشکر کنم. و اما تشکر دوم به خاطر دیپلمات‌های ورزیده وهنرمندانمان است. از همه آنهایی که در صحنه دیپلماسی برای ما غرور آفریدند، تشکر می‌کنیم. کار آسانی نبود اما آنها برابر آن همه قدرت ایستادگی کردند و ملت و حقوق ملت ما را در اوج قدرت و عزت به موفقیت رساندند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفت؛ همان سازمان مللی که به دروغ وغلط و به صورت غیرقانونی می‌گفت که ملت ایران نمی‌تواند دارای انرژی هسته‌ای باشد، به برکت دیپلماسی جمهوری اسلامی اکنون می‌گوید انرژی هسته‌ای حق ملت ایران است.

وی افزود: همان سازمان مللی که در قطع نامه 1929 می‌گفت در فناوری هسته‌ای و موشکی اگر هرگونه حرکتی در دنیا باشد، کشورهای جهان باید در فضا و آب و زمین برابر آن بایستد ومانع شوند، امروز در قطعنامه 2231 درسایه تلاش سیاست‌مداران این سرزمین می‌گوید فناوری هسته‌ای بومی ایران را به رسمیت می‌شناسیم .

روحانی تاکید کرد: شما مردم بزرگ کار بسیار عظیمی را انجام دادید، نه تنها در فناوری هسته‌ای، نه تنها اینکه قفل و زنجیر تحریم را بگسلید بلکه توانستید سایه شوم جنگ را از سر این ملت بردارید. از امروز به بعد در شرایط پس از توافق، با فضای ایجاد شده همه باید دست به دست هم بدهیم و به فضای تولیدمان رونق دهیم.

وی با طرح این سوال که چرا ما پای میز مذاکره رفتیم، گفت: برخی فکر می‌کنند ما پای میز مذاکره و برابر قدرت‌های بزرگ نشستیم تا در سیاست خارجی فضایی را برای تعامل با کشورها باز کنیم درحالیکه تنها این نبود. بزرگ‌ترین هدف ما از این مذاکرات ایجاد فضای مناسب در کشور برای تولید و اشتغال بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه غم و غصه ما بیکاری جوانان ایرانی بود، تصریح کرد: من به عنوان رئیس‌جمهور منتخب شما نمی‌توانم بپذیرم که یک جوان تحصیل‌کرده دانشگاهی با مدرک مهندسی بعد از سه سال همچنان بیکار باشد برخی می‌گویند برای جوانان پسر شغل ایجاد کنید دختران خیلی نیازی به شغل ندارند؛ این چه حرف و سخن باطلی است. همه فرزندان این سرزمین هستند.

وی ادامه داد: فرزندان این سرزمین، مرد و زن و پسر و دختر ندارد، شما فکر می‌کنید دختران مهندس ما از لحاظ توانمندی علمی کمترهستند؟ همه در صف واحدند همه دریک دانشگاه درس خوانده‌اند و همه پای درس یک استاد بوده‌اند. همه استعداد و هنر یک ایرانی را دارند. ما باید از این توافق به نقطه‌ای برسیم که جوانان ما در شغل محترمانه، قابل قبول و هم‌وزن با علم‌ودانش وفناوری و هنر واستعداد خودشان باشند.

وی با بیان اینکه خداوند به کشور ما نعمت‌های فراوانی داده است، تصریح کرد:  مهمترین نعمت خدا، ملت بزرگ، فهیم، فرهنگ‌دوست و اخلاق‌مدار این سرزمین است. ما به اسلام‌مان به قرآن‌مان، به پیامبران، امامان و ایران‌مان افتخار می‌کنیم. حالا که فضا به روی ملت ما باز شده است، زمان وحدت و اتحاد وهمدلی است، زمان همزبانی برای کار و تلاش و رونق و توسعه کشورعزیزمان ایران است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح‌های مربوط به این جنوب غرب تهران گفت: در این سفر برای  سه شهرستان اسلام‌شهر، بهارستان و رباط‌ کریم یازده طرح و پروژه با اعتباراتی از سازمان مدیریت 4 پروژه با اعتبارات دستگاه‌های اجرایی را نهایی خواهیم کرد. در مجموع 15طرح و پروژه بالغ بر 877 میلیارد تومان برای این سه شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: 210 میلیارد تومان از این اعتبار 877 میلیارد تومانی، از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و 597 میلیارد  آن از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: اولین طرح مهمی که با جمع وزیران در تهران روی آن بحث کردیم، مساله حمل ونقل این شهرستان‌ها به مرکز تهران است. برای این کار برنامه‌ریزی شد که یک قطار سریع‌السیر چهار خطه از اسلامشهر به تهران با اعتبار 400میلیارد تومان ایجاد شود.

وی افزود: این طرح در سال 95-94 اجرایی و عملیاتی خواهد شد. مبنای ما این است که تمام وعده‌ها در دولت یازدهم به اتمام برسد و عملیاتی شود و عمده آنها در سال 94 و 95 و برخی هم در96 انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اقدام دومی که انجام خواهد شد برای پروژه مخابراتی و تسهیل برای دسترسی به اینترنت نسل‌های سه و چهار شبکه همراه است که 45 میلیارد تومان به آن اختصاص خواهیم داد و همه این طرح‌ها نیز در سال 94 و 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح دیگر کمربندی اسلامشهر است، گفت:  برای این طرح 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که یک سوم آن را وزارت راه، یک سوم را استانداری تهران و یک سوم دیگر را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقبل خواهد کرد.

روحانی در تشریح فهرست طرح‌هایی که برای این سه شهرستان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اجرای طرح چهار خطه کردن راه‌آهن پرند- اسلام‌شهرـ تهران، ساخت کمربندی اسلامشهر، تکمیل ایستگاه پمپاژ آب با 52 میلیارد تومان اعتبار، طرح آب‌رسانی به پرند با 65 میلیارد تومان، ایجاد تاسیسات فاضلاب پرند با 26 میلیارد تومان، ایجاد تاسیسات فاضلاب اسلام‌شهر با 35 میلیارد تومان، ایجاد تاسیسات فاضلاب رباط کریم با 36 میلیارد تومان، آبیاری تحت فشار به هر سه شهرستان با اعتبار 17 میلیارد تومان و کمک اعتباری به توسعه بهارستان در تامین آب و بهداشت و سلامت و تکمیل بیمارستان اسلام‌شهر با 70 میلیارد تومان همه 15 طرحی است که برای ان سه شهرستان مدنظر داریم.

 

کد خبر : ۲۹۵۵۸۱