خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع خبرنگاران:

همه مردم باید در زمینه رونق اقتصادی احساس مسئولیت کنند

رییس جمهور با تصریح بر لزوم رفع بروکراسی پیچیده و مشکلات دریافت تسهیلات بانکی از پیش پای توسعه و رونق بخش تولید در کشور اظهار داشت: همه مردم در بخش‌های مختلف باید احساس مسئولیت کنند تا با کمک یکدیگر مشکل اشتغال کشور را حل و فصل کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امیدوارم در فضای پساتوافق در عرصه اقتصادی و از جمله در زمینه صنعت و کشاورزی همه مردم به صحنه بیایند، گفت: ایجاد فضای مناسب برای تولید و جذب سرمایه و تکنولوژی وظیفه دولت است و این مردم هستند که باید برای رونق تولید و توسعه کشور به صحنه بیایند؛ چراکه دولت به تنهایی قادر به اداره مطلوب بخش اقتصاد و تولید کشور نیست.

رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت از پیشنهادهای مردم در امر رونق تولید، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد، افزود: بروکراسی طولانی و پیچیده و مشکلات اعطای تسهیلات بانکی به مردم در امر تولید، از مشکلات جدی کشور در امر توسعه و رونق تولید است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید در زمینه اعطای تسهیلات به بخش تولید فعال شوند، چراکه هنگامی که تولید کنندگان و بانک‌ها با یکدیگر به صحنه بیایند، کارها بسیار بهتر پیش می‌روند. بانک‌ها باید واسطه خوبی بین پس‌انداز مردم، تولید و بنگاه‌های اقتصادی باشند.

روحانی با بیان اینکه باید تسهیلات لازم برای رونق تولید و در نتیجه پیشرفت و توسعه کشور تامین شود، خاطرنشان ساخت: اگر بتوانیم با همکاری یکدیگر عرصه تولید کشور را نیز رونق ببخشیم، آنگاه می‌توانیم همانند مذاکرات هسته‌ای در سایر زمینه‌ها نیز با دنیا تعامل کنیم و با تلاش اهداف و سیاست‌های کلی نظام را محقق کنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگو شهرک بهسازی صنایع چوب ایران را از لحاظ ساختمانی و فعالیت بسیار مدرن و در چارچوب شهرک‌های ساختمانی پیشرفته و روز دنیا توصیف کرد و گفت: چنین شهرک‌های صنعتی باید در کل کشور الگو شوند.

 

کد خبر : ۲۹۵۶۳۷