خبرگزاری کار ایران

مقیمی در خراسان رضوی:

دولت خود را مکلف به تامین امنیت جلسات سیاسی می‌داند

دومین نشست احزاب و تشکل های سیاسی استان خراسان رضوی با حضور قائم مقام وزیر کشور و استاندار ، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در این نشست گفت: دولت تلاش می کند هزینه فعالیت سیاسی را در کشور کاهش دهد و از احزاب و فعالیت سیاسی آنها حمایت کند.

وی افزود: تاکنون انجام کار سیاسی و حزبی کردن در ایران هزینه داشته است، لذا دولت خود را مکلف می داند تا امنیت جلسات سیاسی را تامین کند تا توسط فرد یا گروهی برهم زده نشود.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: کسانی که فکر می کنند باید جلسات سیاسی احزاب را برهم بزنند دو تخلف مرتکب می شوند، نخست اینکه مانع از انجام یک کار قانونی می شوند و دوم اینکه یک کار غیرقانونی انجام می دهند.

مقیمی خاطرنشان کرد: دولت تلاش می‌کند که احزاب، گروه‌ها و جریانات سیاسی مخالف یا موافق دولت بیایند و حرف‌های‌شان را بزنند تا از بین سخنان احزاب مردم حرف خوب را انتخاب و پیگیر آن شوند.

وی از تصویب و راه‌اندازی خانه احزاب در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به‌زودی همه احزاب در فضای باز سیاسی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که فعالیت احزاب در برهه ای از زمان‌ها اوج می گیرد و در مقاطعی به صفر می رسد، خواستار فعالیت مستمر آنان شد و افزود: این تشکل ها نیز مانند سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی باید به طور مستمر و در طول سال فعال باشند.

مقیمی ورود و رعایت اخلاق سیاسی، مذاکره، تفاهم، تعامل، سعه صدر و تحمل رقیب را لازمه فعالیت سیاسی دانست.

کد خبر : ۲۹۵۷۰۹