خبرگزاری کار ایران

فراهانی ضمن تبریک روز خبرنگار؛

راهکارهای مناسب‌تری جایگزین توقیف رسانه‌ها شود

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت و خواستار راهکار مناسب‌تری جایگزین توقیف رسانه‌ها شد.

به گزارش ایلنا متن پیام مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان به شرح زیر است:

امید آن داریم به یمن باز شدن دریچه‌های جدید به روی افق های روشن، دولت محترم یازدهم با تکیه بر میثاق ابدی خود در حماسه خرداد ۹۲ با پوشاندن جامه عمل بر تن یکی از مطالبات جدی روزنامه‌نگاران که همانا بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران است از سرگیری نهاد صنفی و مردم نهاد انجمن روزنامه‌نگاران را زمینه‌ای برای نظام‌مند کردن مطالبات شغلی و معیشتی این قشر زحمتکش قرار دهد.

باور رسیدن به مرحله‌ای از توسعه و نیاز جامعه به استحکام روابط و پایداری در حق‌گویی و حق‌طلبی جز با ایمان استوار به حقیقت ایجاز قلم میسر نخواهد شد. ایران اسلامی با تأسی از سیره بزرگان دین و آیین و میهن اکنون در جایگاهی است که با زنده نگاه داشتن میراث رسول مهربانی که معجزه خاتم است؛ شرف اهل قلم را در پاسداری از اصول و مبانی دینی و ملی و اصلاح جامعه و هشدار برای رشد و تعالی بیشتر آن را در پیشگامی راست‌قامتانی می داند که هرچند سختی روزگار خمشان کرد اما بر عهد خود با مردم ایستادند.

۱۷ مرداد تنها یک عدد در تقویم شمسی نیست. باورمندیم نگاشتن خبر در عصری که پیشرفت فناوری های ارتباط‌های اجتماعی غباری از چنددستگی را سعی دارد در جامعه ایجاد کند و پول و اقتدار جریان‌های شبه‌سیاسی هر روز نفس فرزندان صالح عرصه رسانه را تنگ‌تر می‌کند؛ امری است بس گرامی و مقدس.

تعهد خبرنگاران در مقابل میثاقی که با منافع ملی بستند آنقدر ارزشمند و والاست که مخدوش شدن امنیت شغلی و معیشتی آنها زیبنده جایگاه پرغرور خبرنگاری نیست.

در پس هر دوران تاریکی روشنایی و امید به فردایی بهتر می تواند آرامبخش روحیه رنجور خبرنگاران باشد. آنان که از دولت برای باور و درک جایگاه حرفه‌ای تنها توقع همراهی دارند و می خواهند بر خلاف سیاست‌های غلط و پرخاشگرانه دولت‌های نهم و دهم با عطوفت و گشاده‌رویی با این قشر فرهنگی برخورد شود.

حزب ندای ایرانیان تعطیلی جراید و رسانه‌ها را با هر نوع نگاه سیاسی نمی‌پسندد و باور دارد راهکارهای مناسب‌تری را می‌توان جایگزین توقیف و بستن یک رسانه در مقابل یک تخلف ارائه کرد.

در عصر بارش اطلاعات و تکثیر اخبار از کانال‌ها و مجاری مختلف رسالت خبرنگاران در مواجهه با هجمه‌ها و تصمیم‌های اساسی نیازمند تجمیع خرد جمعی و بازار داغ گفت‌و‌گوست.

امید آن داریم به یمن بازشدن دریچه‌های جدید به روی افق‌های روشن، دولت محترم یازدهم با تکیه بر میثاق ابدی خود در حماسه خرداد ۹۲ با پوشاندن جامه عمل بر تن یکی از مطالبات جدی روزنامه‌نگاران که همانا بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران است ضمن آنکه میراث اصیل اصلاحات که گفت‌و‌گو برای فردایی روشن‌تر است را زنده نگاه می‌دارد از سرگیری نهاد صنفی و مردم نهاد انجمن روزنامه‌نگاران را زمینه‌ای برای نظام‌مند کردن مطالبات شغلی و معیشتی این قشر زحمتکش قرار دهد.

بر خود فرض می دانیم قدردان زحمات بزرگانی باشیم که با قلم هایشان برای سربلندی ایران عزیزمان صادقانه تلاش می‌کنند که اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم

کد خبر : ۲۹۶۰۹۸