خبرگزاری کار ایران

عضو هیات موسس ایثارگران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

منتظر صدور مجوز هستیم/ارتباطی با سازمان مجاهدین انقلاب نداریم/برای مناسبتهای مذهبی برنامه داریم

با توجه به اولین جلسه هیات ایثارگران٬ دو نفر از اعضای هیئت موسس این مجمع به بیان جزئیاتی از این تشکیلات سیاسی پرداختند.

غلامعلی رجایی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایلنا،  با اشاره به اینکه مجمع ایثارگران یک حزب سیاسی است که در کنار آن هیات مذهبی هم تشکیل شده است٬ گفت: اعضای اولیه این مجموعه سردار مهدی کیانی، دکتر غلامعلی رجایی، سردار محمد مقدم، سردار محسن رشید، حجت‌الاسلام محمد پروازی و حجت‌الاسلام پهلوانی و محمدتقی طباطبایی (آزاده دفاع مقدس)٬ فیض‌الله عرب‌سرخی، غلامرضا ظریفیان، نداف مسئول  عملیات سپاه، جواد امام و بهمن‌زاده هستند.

وی تاکید کرد: فعلا برنامه‌های هیات توسط  جواد امام برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه این افراد جزو فرماندهان دفاع مقدس هستند٬ خاطرنشان کرد: مجوز این گروه به زودی صادر می‌شود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا مجمع ایثارگران ارتباطی با سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی  دارد٬ تاکید کرد: در میان اعضا افرادی مثل حجت‌الاسلام پروازی حضور دارند که سابقه عضویت در گروه‌های اصولگرا را دارند و افرادی مثل کیانی و بنده نیز پیش از انقلاب در گروه منصورون فعالیت کرده‌ایم و بعد از انقلاب عضو گروه سیاسی نبوده‌ایم٬ اما به توصیه برخی بزرگان اصلاح‌طلب وارد این مجموعه شدیم.

رجایی گفت: در حال حاضر این مجموعه یکدست اصلاح‌طلب هستند و بعد از صدور مجوز در کنار مجموعه اصلاح‌طلبان فعالیت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پروازی در همین راستا به ایلنا گفت: افرادی که به عنوان هیئت ایثارگران فعالیت می‌کنند٬ با مجموعه سیاسی مجمع ایثارگران دو  تشکیلات جدا از هم دارند که یکی برای فعالیت‌های سیاسی و دیگری برای فعالیت مذهبی تعریف شده‌اند که افرادی مثل ظریفیان، بهمن زاده، مقدم، کیانی، ترکاشوند، سید یحیی ترین‌سان، فلاح، مرشدی، پهلوانی در مجموعه سیاسی ایثارگران عضویت دارند که درخواست ثبت و تایید آن به وزارت کشور داده است و اگر مجوز خود را بگیرد یک مجموعه سیاسی در کشور خواهد شد.

این عضو مجمع ایثارگران افزود: مجموعه سیاسی نیز هیاتی به نام هیات ایثارگران است که قرار است  مسائل و جلسات مذهبی را در مناسبت‌های مختلف مثل ماه محرم تبیین کند که امیدواریم امسال در تهران و سال‌های بعد در سراسر کشور این برنامه‌ها برگزار شود. در این مجموعه نیز که بخشی از همان مجموعه سیاسی است٬ بنده در کنار جواد امام و سردار رشید و جمعی دیگر از فرماندهان دفاع مقدس حضور داریم.

وی درباره وضعیت صدور مجوز به این گروه سیاسی گفت: وزارت کشور که فعلا به کسی جواب نمی‌دهد و ظاهرا تا الان به پرونده‌های دیگر رسیدگی شده است. البته پرونده ما هم به بحث گذاشته شده و اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از ما اسامی متعدد خواسته‌اند.

پروازی در تشریح دلیل انتخاب نام مجمع ایثارگران را برای این گروه سیاسی گفت: از آن جهت که مجموعه دوستان از دوستان دفاع مقدس هستند٬ این نام انتخاب شد و به خاطر عدم تشابه با یک تشکل اصولگرا٬ واژه مجمع به اول اسم این گروه سیاسی اضافه شده است.

کد خبر : ۲۹۶۱۱۶