خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

افکار عمومی پاسخ نگاه‌های تبعیض‌آمیز به رییس دولت اصلاحات را در انتخابات می‌دهد

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم گفت: افکار عمومی در انتخابات با رای‌شان به نگاه‌های تبعیض‌آمیز پاسخ خواهند داد و تفاوت دیدگاه‌هایشان را نشان می‌دهند.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ تصریح کرد: تحزب در کشور ما با این شیوه‌ای که انجام می‌گیرد، ره به جایی نخواهد برد چراکه این اندیشه‌ در راستای تقویت احزاب نیست.

وی افزود: علی‌رغم پتاسنیل بالایی که در مردم وجود دارد، تعدد احزاب نه‌تنها منجر به توسعه احزاب نمی‌شود، بلکه عملاً ضد توسعه تحزب عمل می‌کند بنابراین باید شرایط به ‌گونه‌ای تغییر کند که تعداد احزاب در کشور انگشت‌شمار باشد تا فعالان سیاسی و مردم بتوانند به‌صورت حزبی فعالیت خود را ادامه دهند.

در انتخابات‌ها شخصیت‌محوری جایگزین تحزب‌محوری شده‌است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: نکته دیگر اینکه متاسفانه ساختار انتخابات و رسیدن به قدرت به‌گونه‌ای‌ است که احزاب و فعالیت حزبی را برنمی‌تابد و عملاً شرایط به‌شکلی پیش‌رفته که شخصیت‌محوری بیش از تحزب‌محوری نقش داشته‌است و این راه ناگزیری‌ است که هر بار در آستانه انتخابات شاهد تکرار آن هستیم و همه هم به آن تن می‌دهند.

تاجرنیا با بیان اینکه احزاب در انتخابات مجلس دهم نقشی حاشیه‌ای خواهند داشت، تصریح کرد: ایفای این نقش حاشیه‌ای٬ بخشی به دلیل این است که احزاب هنوز به وزانت لازم دست نیافته‌اند و بخشی نیز به عدم شکل‌گیری اعتماد عمومی کامل به احزاب در کشور است. این در حالی است که اگر هم برخی احزاب در مقاطعی تلاش‌هایی در راستای فعالیت حزبی اصولی داشته‌اند، متاسفانه تحمل نشده‌اند و شرایط برایشان به‌ گونه‌ای رقم خورده که موفق به ادامه فعالیت نشده‌اند.

چشم‌پوشی مجلس اصولگرای هشتم و نهم در برابر اقدامات خلاف قانون دولت‌های نهم و دهم

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس ششم با تاکید بر لزوم حمیات از رفتارهای قانونمند، اعلام کرد: متاسفانه بارها و بارها در کشور شاهد بوده‌ایم که افرادی منتسب به یک جناح سیاسی خاص روی کار آمده‌اند و آن جناح سیاسی نیز از رفتارهای خلاف قانون آنها چشم‌پوشی کرده و امروز متوجه شده‌ایم این چشم‌پوشی‌ها تا چه میزان فسادآور و تبعیض‌آمیز بوده‌است. چشم‌پوشی مجلس اصولگرای هشتم و نهم در برابر اقدامات خلاف قانون دولت‌های نهم و دهم نمونه روشنی است از همین مسئله است.

وی افزود: به گمان من تفکر عمومی مردم در انتخابات مجلس هم به سمت جریانی خواهد بود که موجب پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شد که همان جریان اصلاح‌طلبی است. بی‌شک هم جریان اصلاح‌طلبی از شخصیت رئیس دولت اصلاحات و ظرفیت‌های بالای ایشان استفاده خواهد کرد و هم عموم مردم این قدرشناسی را نسبت به ایشان دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از ممنوعیت رسانه‌ای رئیس دولت اصلاحات، تصریح کرد: قطعاً افکار عمومی در انتخابات آتی با رای‌شان به نگاه‌های تبعیض‌آمیز پاسخ خواهند داد و تفاوت دیدگاه‌هایشان را نشان می‌دهند. البته نکته مهم دیگری که در این خصوص باید مورد توجه قرار بگیرد٬ این است که امروز دیگر دوران رسانه‌های کلاسیک به‌سر آمده و امروز بخش اعظمی از تاثیرگذاری رسانه‌ای توسط شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی صورت می‌‌گیرد و این تنها رسانه‌های کلاسیک نیستند که خبررسانی می‌کنند.

نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس ششم گفت: اصلاح‌طلبان شخصیت‌های برجسته‌ای بسیاری دارند؛ همچون آقای عارف که شخصیت وزین و تاثیرگذاری در جریان اصلاحات هست و نمی‌توان انصراف تاریخی ایشان در جریان انتخابات و حقی که به گردن اصلاحات دارند را فراموش کرد. فکر می‌کنم شخصیت آقای عارف به‌ گونه‌ای است که کسی در مورد تاثیرگذاری‌شان شک ندارد، با این حال اختلاف‌نظرهایی درخصوص چگونگی این تاثیرگذاری وجود دارد که امری طبیعی است.

فعالیت انتخاباتی چهره‌های سرشناس اصولگرا در شهرستان‌ها ناشی از ناامیدی از شهرهای بزرگ است

تاجرنیا در پاسخ به سوالی درخصوص فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: تصمیم‌های شورای هماهنگی و شورای راهبردی٬ محوریت‌دادن به اصلاح‌طلبان است٬ بنابراین تا زمانی که اختلاف و مشکلی پیش نیاید، اصلاح‌طلبان خودشان امور مربوطه را با همراهی شورای هماهنگی و شورای مشورتی مدیریت می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن تکذیب احتمال حضور چهره‌های اصلاح‌طلب تهران در شهرستان‌ها، اعلام کرد: البته اصولگرایان به دلیل قطع امید از تهران و شهرستان‌های بزرگ از چنین تاکتیک‌هایی استفاده می‌کنند٬ اما ما به این دلیل که از  رای آوردن چهره‌های مطرحمان مطمئنیم٬ چنین مسائلی را دنبال نخواهیم کرد. ضمن آنکه به نظر من ما نباید این روش را ترویج کنیم و اگر بناست نمایندگان مجلس از جای‌جای کشور به مجلس بیایند، باید اجازه دهیم این مهم محقق شود که افراد خودشان در این مسئله تصمیم بگیرند نه اینکه از بالا تصمیم گرفت.

کد خبر : ۲۹۶۱۲۳