خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

سازمان‌های بین‌المللی تحت تاثیر ساختار معیوب نظام بین‌الملل هستند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: سازمان‌های‌ بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا بوده و از ساختار معیوب نظام بین‌الملل تاثیرپذیر هستند.

به گزارش ایلنا٬ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی با تاکید بر این‌که سازمان‌های بین‌المللی به وظیفه خود در قبال تروریسم عمل نمی‌کنند، اظهار داشت: این مسئله ریشه در ساختار نظام سلطه و نظام بین‌الملل دارد. این سازمان‌ها اعم از شورای امنیت، سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همگی تحت نفوذ آمریکا بوده و به نوعی از ساختار معیوب نظام بین‌الملل تاثیرپذیر هستند.

وی با اشاره به ابعاد پدیده تروریسم در منطقه خاطرنشان کرد: دنیای استکبار به رهبری آمریکا برای سلطه بر منافع کشورهای در حال توسعه یا کشورهای انقلابی، شیوه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده که تحریم یکی از آن شیوه‌هاست تا بتوانند کشورهایی را به تسلیم وادار کرده یا در صورت مقاومت کشورها به حرکت‌های ایذایی در قبال آنها بپردازند.

وی با بیان اینکه سومین حربه دشمنان به راه‌اندازی جنگ سخت و حمله نظامی است، گفت: یکی از راه‌های تسلط بر کشورها استفاده از مسئله ترور و تروریسم و حذف عناصر آزادی‌خواه و کسانی است که می‌توانند زمینه جنبش و حرکت مردم مستضعف را فراهم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: دشمنان در زمینه مسائل هسته‌ای نیز بسیاری از شخصیت‌ها را در مکان‌های مختلف ترور کردند علاوه بر آن هر کجا که احساس کردند ممکن است شخصیت‌های سیاسی و انقلابی بتوانند قدرت بگیرند و با این قدرت‌گیری مشکلی برای آمریکا، انگلیس و یا اروپا ایجاد کنند، زمینه ترور آنها را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ‌هایی که در غزه به راه انداخته، هزینه‌های بسیاری را متحمل شده است و لطمات بسیاری هم به فلسطینی‌ها وارد کرده، تصریح کرد: اصولا مسئله ترور و تروریسم یکی از ابزار سلطه نظام استکباری بر کشورهای مستضعف یا در حال توسعه یا کشورهای انقلابی است که اساسا لیبرالیسم و تفکر کمونیستی اینطور ایجاب می‌کند که آنچه می‌بینند تنها منافع خودشان است و همان نگاه نژادپرستانه‌ای که در نازیسم در آلمان و رژیم صهیونیستی وجود دارد، امروز در حاکمیت‌های نظام سلطه شاهدیم.

وی بیان داشت: از نظر این افراد و گروه‌ها، تنها منافع خودشان اصالت دارد و برای منافع دیگران به هیچ وجه ارزشی قائل نیستند. در تفکر لیبرالیسمی انسان درجه یک و درجه دو و انسان خوب و انسان بد تعریف می‌شود همچنان‌که تروریسم خوب و تروریسم بد، در این تفکر تعریف می‌شود و اگر ترور توسط خود آنها صورت گیرد، خوب است ولی اگر عنصر فاسدی از میان برداشته شود٬ آن را محکوم می‌کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: اصولا بحث ماده‌گرایی و انحصارگری در منافع، ریشه در پدیده ماده‌گرایی دارد. اینکه نگاه فقط به منافع آمریکاست و انحصار انسان‌گرایی در مجموعه کسانی که با آنها همکاری می‌کنند، خلاصه می‌شود.

وی افزود: در دیدگاه منطق لیبرالیسمی، انسان خوب و بد وجود دارد انسان سیاه‌پوست، انسان بد و انسان سفیدپوست، انسان خوب است همچنین پلیس بد و پلیس خوب، تروریسم خوب و تروریسم بد وجود دارد یعنی اگر حزب‌الله از اصول و مبانی و کیان خودش دفاع کند٬ به دلیل مقابله‌اش با رژیم اشغالگر تروریست است٬ اما درباره رژیم صهیونیستی که هم در سرزمین‌های اسلامی و هم در اقصی نقاط عالم به ترور دست می‌زند، چنین سخنی به میان نمی‌آورند و چنین است که حزب‌الله را به تروریست‌بودن متهم می‌کنند.

وی با بیان این نکته که اصولا ماهیت حزب‌الله ماهیتی تروریستی نیست٬ افزود: هدف حزب‌الله دفاع از ملیت و سرزمینش است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به استقلال‌نداشتن سازمان‌های بین‌المللی، تاکید کرد: تا زمانی که این سازمان‌ها و نهادها مستقل نباشند و روی پای خود نایستند، نمی‌توانند از حقوق جهان در حال پیشرفت و کشورهای ضعیف حمایت کنند. بنابراین به وضوح دیده می شود که در تجاوز عربستان به یمن از رژیم متجاوز حمایت می‌شود و کسانی که از سرزمینشان دفاع می‌کنند، محکومند.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان‌های بین‌المللی هم همان نگاه دوگانه به پدیده‌های اجتماعی ملت‌ها و کشورهاست، گفت: با کمال تاسف آنچه امروز شاهد آن هستیم همین سلطه ابرقدرت‌ها با محوریت آمریکا بر سازمان‌های بین‌المللی است که واقعا نیازمند تحول ساختاری است؛ بنابراین این سازمان‌ها باید بتوانند مستقل عمل کنند تا بتوانند تاثیرگذار باشند.

کد خبر : ۲۹۶۲۲۲