خبرگزاری کار ایران

سراج در دیدار دادستان کل بلاروس مطرح کرد:

رفع مشکلات سرمایه‌گذاران ایرانی در بلاروس

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با دادستان کل بلاروس خواستار رفع مشکلات سرمایه‌گذاران ایرانی در بلاروس شد

به گزارش ایلنا، ناصر سراج در این دیدار با اشاره به اینکه تحریم‌ها مشکلاتی را برای سرمایه‌گذاران ایرانی بوجود آورده است گفت: انتظار داریم در کشور بلاروس برخورد مناسب‌تری با سرمایه‌گذاران ایرانی شود تا فضای سرمایه گذاری توسعه یابد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به مشکلات بانک تجارت، ایران خودرو و پروژه‌های نیمه تمام سرمایه‌گذاران ایرانی در بلاروس اشاره کرد و گفت: برخی پروژه‌های ایرانی به دلیل تحریم و عدم تزریق پول در کشور بلاروس نیمه تمام مانده  و امید است تا با رفع مشکل در این مورد، تعادلی در صادرات و واردات دو کشور بوجود آید و از ظرفیت‌های موجود دو کشور استفاده مطلوب‌تری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم نیمه‌تمام سازمان بازرسی و «کمیته کنترل دولتی» در کشور بلاروس اشاره کردو گفت : میان سازمان بازرسی و «کمیته کنترل دولتی» کشور بلاروس تفاهمی در حال انعقاد بود که پس از تغییرات در دو سازمان نیمه تمام مانده است.

سراج با اشاره به حضور سازمان بازرسی کل کشور در آمبودزمان‌های آسیا و اروپا گفت: همکاری مناسبی بین این سازمان و آمبودزمان سایر کشورها برقرار شده و ماه گذشته هم میزبان رئیس آمبودزمان کشور دانمارک بودیم که تفاهم‌نامه‌های خوبی به امضا رسید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به عضویت ایران در هیئت مدیره آمبودزمان آسیا و عضو ناظر آمبودزمان بین‌المللی گفت: اخیراً در سفر به چین برنامه‌ها، طرح‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی رد و بدل شده که امید است با کشور بلاروس هم تفاهمات گذشته پیگیری تا موجب  انعقاد قراردادهای مطلوب شود.

سراج در بخشی دیگر از سخنان خود به کارشکنی برخی کشورهای غربی در خصوص پیگیری انتقال مجرمان اقتصادی،  بخصوص مجرمان پولشویی اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی کشورهای غربی در مورد مبارزه با فساد تنها شعار می‌دهند اما در اجرا به شیوه دیگری عمل می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این دیدار به موضوع رئیس کل بانک ملی سابق و سکونت وی در کشور کانادا و ممانعت از تحویل وی به ایران از سوی کشور مذکور هم اشاره کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارش مفصلی از نحوه عملکرد سازمان بازرسی به ارتباط نزدیک این سازمان با مردم اشاره کرد و گفت: ارتباط ما با مردم از دو طریق فضای سایبر و حضوری انجام می‌شود که در سال گذشته این سازمان 60 هزار گزارش مردمی دریافت نموده است.

دادستان کل بلاروس نیز در این دیدار به پیگیری تفاهم‌های نیمه‌ تمام دو کشور پس از بازگشت به کشورش، از طریق «کمیته کنترل دولتی» آن کشور تأکید کرد.

وی با تشکر از میزبانی مناسب سازمان بازرسی در این دیدار گفت: تمام فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی در کشور بلاروس رصد می‌شود و فعالیت دادستانی کل کشور و «کمیته کنترل دولتی» کشور بلاروس کاملاً از هم مجزا بوده و کمیته کنترل دولتی، مسایل اقتصادی و دادستانی کل مسایل حقوقی و قضایی را دنبال می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه الکساندر ولادیمیروویچ خاطرنشان کرد: قطعاً تفاهمنامه‌ای که بین سازمان بازرسی و «کمیته کنترل دولتی» در جریان بوده است را پیگیری خواهد کرد تا مناسبات دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

 

کد خبر : ۲۹۶۳۷۳