خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

پیروان امام صادق(ع) باید با مردم مدارا کنند

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیروان امام جعفر صادق(ع) با مردم مدارا کنند تا در سایه حلم و مدارا شاهد پیوندهای استوار و تحکیم روابط در جامعه اسلامی و در بین امت اسلام باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس گفت: سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) را به محضر ملت بزرگ ایران مسلمانان جهان و پیروان مذاهب اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: این شخصیت برجسته و استثنائی جهان اسلام نقش مهم و محوری در تبیین معارف اسلام و گسترش علوم و تربیت شاگردان فرزانه و برجسته ایفا و در مدرسه این امام بزرگوار بیش از چهار هزار شخصیت برجسته حضور یافتند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به سخن رئیس مذهب مالکی در خصوص شخصیت امام صادق (ع) اظهار داشت: امامان مذاهب اربعه هر کدام به صورت مستقیم و غیرمستقیم افتخار حضور در مدرسه امام صادق(ع) را به دست آوردند.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: پیروان آن حضرت باید در اوج فهم و ادراک و شعور سخن گویند و گام بردارند و همچنین از نعمت فقاهت و فهم حقایق ناب دین بهره برده و در کنار علم و فقه از خصیصه بارز اخلاق هم استفاده کنند. از سویی دیگر باید پیروان حضرت با مردم مدارا کنند تا در سایه حلم و مدارا شاهد پیوندهای استوار و تحکیم روابط در جامعه اسلامی و در بین امت اسلام باشیم.

نائب رئیس اول مجلس با تاکید به سخن امام جعفر صادق(ع) که اشاره دارد به اینکه شیعیان کسانی هستند که رسول الله(ص) را محور می‌داند، تصریح کرد: در جامعه ما و در تفکر ما مدرسه امام صادق(ع) و پیامبر اعظم(ص) محور است و لاغیر.

وی ادامه داد: ما حتی اگر قرآن کریم را به عنوان مشعل پرفروغ چراغ هدایت می‌شناسیم چون رسول الله (ص) فرمودند کلام الله است آن را پذیرفته‌ایم. فصل‌الخطاب در مدرسه امام صادق(ع) کلام رسول الله(ص) است و اوست که محور وحدت و انسجام امت اسلام است اما اگر در کلام پیامبر اکرم(ص) اختلافی پیش آمد پیروان امام صادق(ع) قول علی بن ابی طالب را به عنوان فصل الخطاب می‌شناسند و اگر اختلافی در کلام حضرت علی (ع) پیش آمد این امام صادق(ع) است که فصل الخطاب قرار می‌گیرد شخصیتی که همه علمای اسلام آن را شخصیت استثنائی در علم اخلاق و تقوا می‌شناسند.

کد خبر : ۲۹۶۴۵۰