خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت:

تصویب لایحه معاهده بین ایران و ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس

نمایندگان مردم در خانه ملت، کلیات لایحه معاهده بین ایران و ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس را تصویب کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس با 143 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده واحده لایحه مذکور که با 141 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید؛ معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس مشتمل بر یک مقدمه و 17 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده می‌شود.

گفتنی است حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با لایحه مذکور گفت: چرا وزارت امور خارجه به دنبال آزادی زندانی‌های ایرانی در آمریکا نیست و به این مسئله ورود نمی‌کند؟ نباید فراموش کرد ما زندانی‌های بسیاری در کشور آمریکا داریم که تنها به دلیل دور زدن تحریم‌ها وارد زندان شده‌اند.

مهدی دواتگری نیز در موافقت با لایحه معاهده بین ایران و ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس گفت: آقای رسایی که عنوان می‌کند با آمریکایی‌ها مبادله زندانی انجام دهیم، باید توجه کند که تیم مذاکره‌کننده اجازه مذاکره به جز مسئله هسته‌ای را نداشته و برای مذاکره در موضوعات دیگر باید از مقام معظم رهبری کسب اجازه می‌کردند.

وی تصریح کرد: آقای رسایی چگونه اجازه می‌دهد وزارت امور خارجه برخلاف نظر رهبری مذاکره کند؟ بنابراین باید برای انجام مذاکره در موضوعی به جز هسته‌ای وزارت امور خارجه از مقام معظم رهبری کسب اجازه کند.

کد خبر : ۲۹۶۴۶۷