خبرگزاری کار ایران

نظر مشترک موافقان طرح اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس:

ایجاد یک هیات اجرایی از دوگانگی در انتخابات مجلس و خبرگان جلوگیری می‌کند

موافقان طرح اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ایجاد یک هیات اجرایی را عاملی برای جلوگیری از دوگانگی در انتخابات می‌دانند.

به گزارش ایلنا، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

دهقان: مسائل تبلیغاتی انتخابات مجلس و خبرگان با اصلاح قانون، هماهنگ می‌شوند

بر این اساس، محمد دهقان در موافقت با این طرح گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای اولین‌بار امسال به صورت همزمان برگزار می‌شود و فرماندار به طور حتم نمی‌تواند دو هیات اجرایی را اداره کند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس این طرح را آماده کرده است تا از اختلالاتی که ممکن است در برگزاری دو انتخابات ایجاد شود، جلوگیری کند و مواد این طرح کاملا به این موضوع اشاره دارد.

وی تاکید کرد: همچنین باتصویب این طرح در مسائل تبلیغاتی در انتخابات خبرگان در مجلس شورای اسلامی که ممکن است دارای تفاوت‌هایی باشد نیز هماهنگی ایجاد می‌شود، بنابراین این طرح برای همسان‌سازی و جلوگیری از ایجاد اختلال در برگزاری انتخابات است و باید یک هیات اجرایی به وجود آید تا دوگانگی‌ها از بین برود.

جعفری: برای برگزاری دو انتخابات همزمان، یک هیات اجرایی کافی است

در ادامه قاسم جعفری به‌عنوان موافق این طرح نیز گفت: در حال حاضر بحث کلیات مطرح است و باید به این نکته اشاره کرد که بهتر است برای برگزاری دو انتخابات یک هیات اجرایی وجود داشته باشد، چرا که برای اولین‌بار است که انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی همزمان برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بهتر است که با اصلاح برخی از مواد در قانون انتخابات مجلس موافقت شود، چرا که اگر هیات اجرایی درست شکل بگیرد به نفع نظام خواهد بود.

بذرپاش: اگر اصلاح صورت نگیرد، درهم‌ریختگی در حوزه اجرایی به‌وجود می آید

همچنین مهرداد بذرپاش به‌عنوان موافق این طرح گفت: هر چند که ایرادات جزئی در این طرح وجود دارد و صحبت‌های مخالفان صحیح بوده و باید در برخی مسائل شفاف‌سازی شود، اما با توجه به اینکه این دو انتخابات امسال همزمان برگزار می‌شود، چاره‌ای جز اصلاح برخی از مواد وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با دو هیات اجرایی اگر اصلاح صورت نگیرد، درهم‌ریختگی در حوزه اجرا به‌وجود می آید. همچنین در ماده ای از این طرح گفته شده که مجریان و ناظران حق دخالت علیه افراد را ندارند، بنابراین با ایجاد هیاتی حتی می‌توان اتهامات در حوزه تبلیغات کاندیدا را نیز برطرف کرد.

کد خبر : ۲۹۶۴۸۳