خبرگزاری کار ایران

نمایندگان موافق طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت بازنشستگی آینده ساز:

ضرورت خاتمه به فعالیت صندوق‌های بازنشستگی غیرقانونی

نمایندگان موافق پیشنهاد تعیین تکلیف صندوق بازنشستگی در بیان دلایل خود برای این تعیین تکلیف، به موضوع فعالیت غیرقانونی و ضرورت ساماندهی آنها اشاره کردند.

به گزارش ایلنا، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت بازنشستگی آینده ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنها توسط سازمان تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

سه نفر از نمایندگان در موافقت با این طرح صحبت کردند.

سعیدی: دولت باید به کار صندوق‌های غیرقانونی پایان دهد

محمد اسماعیل سعیدی در موافقت با موضوع تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز گفت: به دلیل اینکه تعدادی از صندوق‌های بیمه بازنشستگی توان اجرای تعهدات خود را ندارند، افراد بسیاری از تحت پوشش قرارگرفته این بیمه‌ها در مقابل مجلس تجمع می‌کنند و باعث به‌وجود آوردن مشکلاتی می‌شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر مشکلات مربوط به صندوق‌های بیمه حل شود، متاسفانه بعد از سال‌ها با وجود اینکه دولت و سازمان تامین اجتماعی اجازه تشکیل چنین صندوق‌های غیرقانونی را داده بود،‌ اما این مشکل همچنان لاینحل باقی مانده است.

اسماعیلی افزود: دولت باید به این مسئله ورود کند و به کار صندوق‌های غیرقانونی پایان دهد.

محمداسماعیل سعیدی یکی دیگر از موافقان بحث تعیین تکلیف صندوق آینده‌ساز بود که در اظهاراتش بیان کرد: انشالله امروز می‌خواهیم با به سرانجام رساندن تعیین تکلیف صندوق‌های حمایت و بازنشستگی از اقدام غیرقانونی که در پیش از انقلاب در این زمینه صورت گرفته جلوگیری شود.

وی ادامه داد: دولت نباید در مقابل بحران صندوق‌های بازنشستگی بی‌تفاوت باشد و با توجه به اینکه اساساً صندوق غیرقانونی تشکیل شده، باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

حاجی‌دلیگانی: صندوق‌های بازنشستگی به صورت اصولی ساماندهی شود

در ادامه حسینعلی حاجی‌دلیگانی نیز در موافقت با پیشنهاد مطروحه گفت: باید هر چه زودتر جلوی ضرر گرفته شود و صندوق‌های بازنشستگی به صورت اصولی ساماندهی شود تا از سوءاستفاده‌ها و عدم شفافیت‌های مالی جلوگیری شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به هر اندازه که بتوانیم صندوق‌های مادر در زمینه تامین اجتماعی را ساماندهی کنیم، بسیاری از مشکلات کارگران حل خواهد شد و نباید فراموش کردن براساس اصل 29 قانون اساسی،‌ تامین اجتماعی حق مردم است.

کد خبر : ۲۹۶۵۰۱