خبرگزاری کار ایران

سرمدی در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ :

شرایط ارسال کمک‌های بشردوستانه به ملت یمن فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۰۲۰

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که به تهران سفر کرده است، با قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار مشکلات مردم عراق، سوریه و بخصوص یمن و راه‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه برای آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مرتضی سرمدی در این دیدار با اشاره به اینکه مردم یمن در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند ، اما ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن دشوار شده است، تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم یمن آمادگی دارد.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان افزود: متاسفانه استانداردهای بین‌المللی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن رعایت نمی‌شود و علاوه بر اینکه کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و جامعه بین‌المللی باید مسئولیت خود را در این زمینه ادا کنند، باید مقصر بوجود آمدن این محدودیت‌ها در کمک‌رسانی به مردم نیازمند یمن نیز شناسایی شود.

مرتضی سرمدی اضافه کرد : سیاسی کردن کمک‌رسانی به یمن اصلا قابل قبول نیست و باید با کمک مجامع بین‌المللی محاصره این کشور شکسته شده و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به ملت یمن فراهم شود. در این راستا آگاه‌سازی افکار عمومی جامعه جهانی از مخالفت برخی کشورها در امر ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن، موثر است.

در ادامه این دیدار پیتر مائورر رییس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ گفت :مشکل ما در یمن، سوریه و عراق اطمینان یافتن از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند است. زیرا موانع زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود :خوشبختانه با کمک و حمایت دولت سوریه از دو سال گذشته امکان رساندن کمک‌ها به مناطق مختلف سوریه فراهم شده است.

رییس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در خصوص یمن گفت: باید راهی برای امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن پیدا کنیم. اگرچه در حال حاضر نیروهای صلیب‌سرخ در برخی مناطق یمن به کمک‌رسانی مشغول هستند، اما امکان فعالیت آنها بعد از فروردین‌ماه سال جاری دشوار شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اوضاع در یمن به شدت وخیم است و زیرساخت‌های اجتماعی و بهداشتی آن از بین رفته است. کمبود آب شرب، غذا، دارو، برق، تجهیزات پزشکی امکان کمک‌رسانی را بسیار کند کرده است.

وی در پایان تاکید کرد : کمک‌های بشردوستانه در یمن مطابق با نیازها نیست و باید اقدامات محکمی در این زمینه انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز