خبرگزاری کار ایران

در تماسی تلفنی صورت گرفت؛

رایزنی‌های فشرده ایران با سازمان ملل درباره آخرین تحولات یمن

معاون وزیر خارجه در تماسی تلفنی با نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن در مورد آخرین تحولات یمن تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا٬ در تماس تلفنی روز جمعه حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن در مورد آخرین تحولات یمن و طرح سازمان ملل برای ایجاد آتش‌بس و شروع گفت‌وگوهای سیاسی بین گروه‌های یمنی تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان: تهران از تلاش در جهت موفقیت گفت‌وگوهای واقعی در مسقط حمایت می‌کند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت توقف سریع و فوری حملات نظامی خارجی علیه یمن و لغو محاصره انسانی که باعث تخریب زیرساخت‌های یمن و کشته و مجروح شدن بیش از هزاران تن از مردم بیگناه و مظلوم این کشور شده از نقش موثر دبیرکل و اقدامات سازنده نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تشکر و بر ضرورت تلاش موثرتر سازمان ملل تاکید کرد.

معاون وزارت امور خارجه اﻓﺰﻭﺩ: اﻳﺮان بر توقف تجاوز و تمرکز بر راه حل سیاسی و ناکارآمدی توسل به زور تاکید دارد.

وی همچنین تصریح کرد: تهران در مشورت مستمر با نماینده دبیرکل است و از هرگونه تلاشی در جهت موفقیت گفت‌وگوهای واقعی و حصول نتایج مصنفانه در مسقط حمایت می‌کند.

ولد الشیخ احمد: پیش‌نویس اولیه توافق سیاسی ارائه شد

ولد الشیخ احمد در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از تلاش‌های تهران در کمک به خروج از بحران، با برشمردن نتایج دیدارهای اخیرش با نمایندگان انصارالله در مسقط و مسئولان دولت مستعفی یمن در ریاض خاطرنشان کرد: روند گفت‌وگوهای مسقط رو به پیشرفت است و همه اطراف بر حل بحران یمن از طریق سیاسی تاکید دارند.

وی افزود پیش‌نویس اولیه توافق سیاسی ارائه شد و قرار است گروه‌های ذیربط یمنی طی روزهای آینده نقطه نظرات خود را ارائه دهند و امیدوارم این پیش‌نویس مورد توافق قرار گیرد.

کد خبر : ۲۹۷۲۴۷