خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی در اختتامیه جشنواره کرمان:

دستاوردهای هسته‌ای کشور در جریان مذاکرات محفوظ ماند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جریان مذاکرات موفق شدیم بی آنکه چیزی از دست بدهیم٬ آنچه در صنایع هسته‌ای داشتیم را محفوظ بداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در آیین اختتامیه جشنواره کرمان شرکت کرده بود٬ تصریح کرد: ارزش اصلی نمایشگاهی که من امروز با عجله دیدم و موفق به دیدار از تمامی غرفه‌ها هم نشدم٬ حضور گرم همه مردم کرمان در آن بود.

وی افزود: در مجموع که نگاه کنیم استان کرمان استانی است با تاریخی بسیار مششع و گذشته تاریخی با فراز و نشیب‌های بسیار؛ و این منطقه را که در بخش وسیعی از کویر قرار گرفته به سینه ستبر  و حافظ همیشگی ایران تبدیل کرده است و امروز هم مردم استان با نجابت و توانایی‌های فراوان خود و کارآفرینی که از خود بروز می‌دهند٬ موجب افتخار بیشتر این سرزمین شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس لشکری که از استان‌های کرمان سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان تشکیل می‌شد٬ همواره پیشتاز مبارزه بود و به‌خوبی به یاد دارم زمانی که حضرت امام(ره) هنوز به این شهرت عظیم نرسیده بودند٬ بیشترین مقلدان را میان مردم کرمان داشتند.

وی افزود: ما در افق تاریخ کشورمان به پشتوانه تجربه خوبی که پس از انقلاب کسب کرده‌ایم٬ می‌توانیم صحنه‌های خوبی را ترسیم کنیم. ما در 10 سال گذشته درگیر تحریم‌های اقتصادی بوده‌ایم و بخش عظیمی از آنچه رشته بودیم٬ پنبه شد و شرایطی پیش آمد که مردم ما بار دیگر مورد امتحان الهی قرار بگیرند و به‌حمدالله در شرایطی که مشکلات فراوانی داشتیم٬ به خواست مردم٬ دولتی روی کار آمد که بسیاری از این مشکلات را پشت سر گذاشت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سربلندی مردم ما در این امتحان‌های الهی این بود که در دوران تحریم‌ها خم به ابرو نیاوردند و امروز در منطقه‌ای که تلاطم، فساد، جرم، جنگ، نزاع و اختلاف را شاهد هستیم٬ ایران همچنان سربلند و آگاه به راه خود ادامه می‌دهد و هنگامی که شرایط مهیا شد٬ این ملت در 23 ماه مذاکرات سخت پنجه‌درپنجه دشمن انداخت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن تقدیر از عملکرد مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: در جریان مذاکرات موفق شدیم بدون آنکه چیزی از دست بدهیم٬ همه آنچه در صنایع هسته‌ای داشتیم را محفوظ بداریم و در دوره پیش‌رو که دوره فترت است٬ می‌توانیم ضعف‌های خود را جبران کنیم؛ آنچنان که همین دو شب پیش رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران دارای مردمی هوشیار، آگاه و شجاع است.

وی اظهار داشت: همانطور که دیشب خبر رسید٬ کشور سوئیس اعلام کرد تمام تحریم‌ها علیه ایران را برداشته و آماده همکاری اقتصادی با ماست و چین نیز اعلام کرد قصد چنین اقدامی را دارد. ما شاهد حضور هیات‌های بلندپایه از سراسر دنیا برای همکاری با ایران هستیم و این نشان از لیاقت، صداقت و موفقیت ایرانی‌هاست که کشورهایی که زمانی اعلام می‌کردند حاضر به هیچگونه همکاری با ما نیستند حالا خود مشتاقانه آماده همکاری اقتصادی‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی-اقتصادی کرمان اعلام کرد: چیزی که اکنون برای ما کرمانی‌ها مهم است این است که به لطف خداوند استان ما دارای استانداری آگاه و لایق است  که از فرماندهان بزرگ ما در دوران جنگ بوده که خود از مردم همین استان است و در حالی که پس از جنگ بدون هیچ توقعی با ورود به بخش خصوصی ابتکارهای چشمگیری بروز داد امروز بار دیگر در این موقعیت حساس به استان خود بازگشته و آماده خدمت است.

آیت الله هاشمی افزود: بنابر مثلثی که آقای مهندس رزم‌حسینی تشکیل دادند دو گروه مهم که هر دو بخشی از حاکمیت نظام هستند؛ یعنی مسئولان و بخش خصوصی باردیگر مدیریت اقتصاد استان را به عهده خواهند گرفت.

وی با اشاره به لزوم اجرای اصل 44 یادآور شد: نکته مهمی که در مدیریت توسط بخش خصوصی وجود دارد این است که با کمترین هزینه٬ بیشترین و بزرگترین کارها انجام می‌شود که این مهم در دستورها و اسناد بالادستی ما نیز مورد تاکید قرار گرفته و براین اساس ما باید به سمت توسعه دانش‌بنیان حرکت کنیم و این مهم تنها هنگامی محقق می‌شود که مسئولیت امور در اختیار خود مردم قرار بگیرد تا بتوانیم نهضت عمیق سازندگی را در کشور به راه بیاندازیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با این حساب باید از مدیران استان و شخص استاندار محترم که بدون آنکه منتظر دستور بودجه از دولت باشد٬ خود به پشتوانه مردم کرمان وارد میدان شده‌اند٬ تشکر کنیم.

آیت‌الله هاشمی تصریح کرد: ما می‌دانستیم اگر بتوانیم در چند هفته آتی توافق را از فشارهای لابی‌های اسرائیلی نجات بدهیم خواهیم توانست بار دیگر کشور را سامان دهیم. نکته جالب این جاست که ایران در منطقه‌ای که غرق خون و خونریزی است و حتی در ترکیه و کشورهای  عربی که زمانی جای امنی بودند امروز شاهدیم که به سرعت به سوی ناامنی پیش می‌روند ایران توانست لنگر ثبات و امنیت باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره  به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور اضافه کرد: البته قرار نیست همه کارها به دست خارجی‌ها بیفتد٬ اما بی‌شک آنان می‌توانند تکنولوژی و سرمایه خود را به کشور بیاورند و ما باید با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط جهان شخصیت‌های ایرانی بزرگی مشغول به کارند٬ سکان امور را به دست خودی‌ها بسپاریم.

وی با اشاره به نقش زنان در توسعه کشور یادآور شد: امروز بخش عظیمی از کرسی‌های دانشگاهی و همچنین مدیریتی کشور در اختیار دانشجویان،‌ استادان و مسئولان عالی‌رتبه از میان بانوان قرار گرفته است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره فرهنگی اقتصادی  کرمان خاطرنشان کرد: خوشحالم که این اجلاس اختتامیه مشحون به عطر شهادت بود و یاد شهدا و جانبازان فراموش نشدنی ما زنده نگه داشته شد. سلام من را به همه هم استانی‌های عزیزمان درهر کجایی که هستندف برسانید.

کد خبر : ۲۹۷۲۶۰