خبرگزاری کار ایران

کمالی در گفت‌وگو با ایلنا:

گزینش‌های سلیقه‌ای جای خود را به قانونگرایی بدهد

دبیرکل حزب‌اسلامی‌کار گفت:گزینش‌های سلیقه‌ای باید جای خود را به قانونگرایی داده و آحاد مردم در شرایط برابر٬ حقوق یکسان و مشابه داشته باشند.

حسین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد رفع دغدغه‌های اصلاح‌طلبان و رایزنی‌های آنها با نهادهای ناظر اظهار داشت: آنچه مشخص است این است که مشارکت حداکثری در انتخابات٬ نشانگر موفقیت نظام و جلب همکاری مردم در اداره امور جامعه و تصمیم‌سازی برای حل مسائل کشور است. بر همین اساس هر چقدر میزان مشارکت مردم افزایش داشته باشد٬ ضریب امنیت‌ملی بالا رفته و کشور در برابر تهدیدهای گروه‌های ضدانقلاب و دشمنان خارجی امنیت بیشتری دارد.

وی افزود: برای داشتن چنین وضعیتی٬ دستیابی به مکانیسمی بر اساس قانون که در آن همه در چارچوب قانون اساسی حس کنند٬ می‌توانند حقوق برابر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

دبیرکل حزب اسلامی کار عنوان کرد: گزینش‌های سلیقه‌ای باید جای خود را به قانونگرایی داده و آحاد جامعه در شرایطی برابر حقوق یکسان و مشابه داشته باشند. اینکه دستگاهی بخواهد با انتخاب‌های گزینشی خود کاندیداها را مورد بررسی قرار دهد، نمی‌تواند به افزایش مشارکت و ضریب امنیت ملی کمک کند.

کمالی گفت: معتقدم دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ نظام و افزایش جمعیت فعال در اداره امور جامعه و همچنین کاهش جمعیت خاموش٬ مستلزم بروز رفتار غیرگزینشی نهادهای ناظر است٬ لذا شورای نگهبان می‌تواند با ارتقای جایگاه فعلی خود٬ از بررسی گزینشی صلاحیت‌ کاندیداها خودداری کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: شورای نگهبان باید برای جریان‌های مختلف کشور در جایگاه پدری باشد که هرگاه دستگاهی حقوق هریک از کاندیداها را نادیده‌ گرفت، آنها بتوانند ضمن آرامش خاطر از طرح شکایت خود در شورای نگهبان، نسبت به احقاق حقوقشان اطمینان داشته باشند.

کمالی با بیان اینکه شورای نگهبان نباید نقش ممیزی و انتخابگر را در انتخابات‌های مختلف ایفا کند، گفت: این شورا می‌بایست نظارت‌های خود را نسبت به طرح شکایت‌های کاندیداها از دستگاه‌های مختف داشته باشد و در جهت توسعه مشارکت سیاسی و اجتماعی اقدام کند.

کد خبر : ۲۹۷۳۷۲