خبرگزاری کار ایران

نکو در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تلاش جریان خاص مجلس برای استیضاح وزیر اقتصاد

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدامات جریان خاصی که در مجلس به دنبال استیضاح وزیر اقتصاد است، مورد استقبال مردم قرار نخواهد گرفت.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به عدم امکان موفقیت استیضاح وزیر اقتصاد، اظهار داشت: نکته مهمی که بعضاً نادیده گرفته می‌شود، این است که اولاً هر سوالی از وزرا منجر به استیضاح وزیر نمی‌شود و در ثانی تعداد سوال‌ها و کارت‌های زرد وزیر به استیضاح آن وزیر منتهی نمی‌‌شود و این موضوع که هر سوالی پس از سومین کارت زرد به استیضاح وزیر می‌انجامد، در هیچ جای قانون وجود ندارد.

نماینده مردم رباط‌کریم با بیان این‌که گروه خاص و اندکی از نمایندگان به دنبال استیضاح وزیر اقتصاد هستند، اعلام کرد: باتوجه به عملکرد مثبت وزارت اقتصاد و دولت، بی‌شک اقدام این نمایندگان به‌جز این‌که جایگاه مجلس را متزلزل کند، نتیجه دیگری به‌همراه نخواهد داشت.

نکو با تاکید بر رضایت عموم مردم از عملکرد دولت، خاطرنشان کرد: اقدامات جریان خاصی که در مجلس به دنبال استیضاح وزیر اقتصاد است، مورد استقبال مردم قرار نخواهد گرفت و آن‌چنان پیداست، مردم در مجموع از این اقدامات نمایندگان رنجور هستند. مردم پس از موفقیت‌های خوبی که توسط دولت در حوزه سیاست‌ خارجی به‌دست آمده، منتظر تاثیر مثبت این موفقیت‌ها بر سفره‌هایشان هستند.

عضو فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش عده معدودی از نمایندگان که از جریان خاصی هستند٬ برای بالابردن تعداد امضاها، اظهار داشت: از همان روزی که سومین کارت زرد به وزیر اقتصاد تعلق گرفت، گروهی از نمایندگان به دنبال بالابردن تعداد امضاها بودند که البته با استقبال چندانی روبرو نشد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالف گسترده نمایندگان با طرح استیضاح وزیر اقتصاد اعلام کرد: ما نیز از فردا تلاش خود را بیشتر خواهیم کرد و سعی می‌کنیم واقعیت‌های پشت پرده را برملا کنیم.

نکو در پایان تصریح کرد: البته ما قصد نداریم طیف یا جریان خاصی را متهم کنیم، چراکه بازخواست یک طیف یا جریان سیاسی، جفا در حق آن جریان است و حتی در میان طیف مخالفان دولت هم افراد توانمندی حضور دارند که سعی دارند نسبت به عملکرد دولت قضاوتی منصفانه داشته‌باشند.

کد خبر : ۲۹۷۴۶۰