خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دولت بدون نگرانی طرح بررسی برجام را به مجلس بدهد

یک‌عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دولت نباید نگران مجلس باشد و باید اجازه دهد این طرح به مجلس بیاید و سیر خود را طی کند.

 منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا اظهار داشت: بررسی برجام بنا بر قانون می‌بایست در کمیسیون ویژه انجام گیرد و پس از آن برای رای‌گیری در خصوص کلیات متن برجام به صحن مجلس ارجاع داده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع توافق هسته‌ای خاطر نشان کرد: بحث برجام با توجه به آنکه بار تکلیفی سنگینی بر دوش مجلس دارد٬ می‌بایست قطعا در مجلس مورد بررسی قرار گیرد تا به امروز بحث گفت‌وگو و مذاکره با طرفین خارجی مطرح بود٬ اما امروز بحث پذیرفتن تعهدهایی مطرح است که بعضا به لحاظ مدت زمانی در بازه 10  الی 15 ساله محدودیت‌هایی را برای کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: دولت نباید نگران مجلس باشد و می‌بایست اجازه بدهد این طرح به مجلس بیاید و سیر خود را طی کرده و در نهایت ان‌شاءالله دولت، مجلس و مردم با یک ادبیات مشترک درباره آن اظهارنظر کنند.

حقیقت پور در پایان یادآور شد: ما در این توافق چیزهایی داده و چیزهایی ستانده‌ایم. حال باید با بررسی و قرار دادن آن در دو کفه ترازو و نیز در نظر گرفتن مصالح داخلی، منطقه‌ای و بین المللی نظام در خصوص آن تصمیم بگیریم.

 

کد خبر : ۲۹۷۶۵۵