خبرگزاری کار ایران

فولادگر در گفت‌وگو ایلنا:

۱۸ سال حقوق بازنشستگی به کارکنان فولاد پرداخت نشده است

نماینده مردم اصفهان گفت: از ابتدای دهه50 تا سال76 یعنی 18سال٬ به‌دلیل عدم وجود صندوق بازنشستگی پولی به عنوان حقوق بازنشستگی به کارکنان فولاد پرداخت نشده بود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به تجمع صبح امروز کارکنان و بازنشستگان فولاد مقابل مجلس اظهار کرد: از ابتدای دهه 50 تا سال 76 یعنی 18 سال٬ به دلیل عدم وجود صندوق بازنشستگی هیچ پولی به عنوان حقوق بازنشستگی به کارکنان فولاد پرداخت نشده بود و این پول در تمام این مدت به صورت معوقات انباشته شده بود.

وی افزود: پس از تشکیل صندوق بازنشستگی فولاد در سال 76 ٬ پرداخت این دیون انباشته مشکلاتی را برای دولت ایجاد کرد بطوری که مسئولان دولت و مجلس در چندین مقطع زمانی این موضوع را رسیدگی کردند و در نهایت معوقات بازنشستگان تا پایان سال 93 پرداخت شد.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: با این وجود در سال جاری بار دیگر در پرداخت معوقات این بازنشستگان مختل شد و بصورت مشخص از خردادماه امسال تاکنون برای مدت سه ماه پرداختی‌های این صندوق مختل شده است.

فولادگر با ابراز همدردی با تجمع کنندگان یادآور شد: در هفته گذشته جلسه‌ای برای بررسی این مسئله برگزار شد٬ اما رسیدگی به این مشکل باید از طریق دستگاه‌های دولتی انجام گیرد.

کد خبر : ۲۹۷۶۶۹