خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

به‌جای نگرانی از واردات، برای رونق صادرات باید برنامه‌ریزی کرد

رییس مجمع‌ تشخیص مصلحت‌ نظام گفت: به‌جای نگرانی از واردات، باید برای رونق صادرات برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس کل، معاونین و مدیران گمرک جمهوری اسلامی، با تأکید بر اهمیت تجارت در رونق تولید و افزایش ضریب امنیت روانی جامعه برای تأمین با کیفیت کالاهای مورد نیاز، گفت: تجارت دو پایه یعنی صادرات و واردات دارد که رونق قانونی آنها نشانه‌ سلامت اقتصادی کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از طرح جامع الکترونیکی کردن گمرک‌های کشور، تصریح کرد: همیشه امیدوار بودم گمرک ما مثل کندوهای زنبور عسل عمل کند که چیزی بی‌مورد وارد یا خارج نشود.

هاشمی همکاری دانشگاه‌ها و دانشجویان برای ساماندهی به امور مربوط به گمرک را سرمایه‌ ارزشمند برای جامعه خواند و گفت: آموزش نیروها و فرهنگ‌سازی در جامعه برای استفاده درست از تکنولوژی روز ضروری است که الحمدالله در گمرک جمهوری اسلامی آموزش‌های علمی و عملی جدی گرفته شده است.

وی جلوگیری از قاچاق کالا و به ویژه ورود کالاهای بی‌کیفیت و بعضاً از تاریخ مصرف‌گذشته را یکی از دستاوردهای مهم به‌روز بودن گمرک توصیف کرد و گفت: این حق مردم ایران است که با اطمینان خاطر از بهترین کالاهای دنیا استفاده کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی استفاده مردم از تولیدهای به‌روز دنیا را مغایر با رونق تولید در کشور ندانست و افزود: بجای نگرانی از واردات، باید برای رونق صادرات برنامه‌ریزی کرد که البته ایران با مجموعه‌ منابع و به‌ویژه نیروی انسانی کارآمد ظرفیت این کار را دارد.

کد خبر : ۲۹۷۷۵۹