خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام پروازی به ایلنا خبر داد:

فعالیت بخش سیاسی مجمع ایثارگران همراه با اصلاح‌طلبان

عضو هیئت موسس مجمع ایثارگران از فعالیت بخش سیاسی مجمع‌ایثارگران همراه با اصلاح‌طلبان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد پروازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این مجموعه ایثارگران از دو قسمت سیاسی-اجتماعی و مذهبی تشکیل شده که مجمع ایثارگران به عنوان قسمت  سیاسی- اجتماعی آن  با هدف حضور در صحنه سیاسی کشور در کنار گروه‌های اصلاح‌طلب و قسمت مذهبی با جامعه مخاطب ایثارگران و نسل سوم و چهارم انقلاب به فعالیت خواهد پرداخت.

وی مجمع ایثارگران را افرادی از نسل دوم انقلاب اسلامی خواند که سابقه ایثارگری دارند و از یک سال قبل جلساتی را برای متشکل شدن و فعالیت سیاسی منظم برگزار کرده‌اند.

پروازی با اشاره  به اینکه لازمه حضور در انتخابات و تاثیرگذاری در فضای سیاسی کشور داشتن مجوز است٬ گفت: بعد از گرفتن مجوز مجمع خود را برگزار خواهیم کرد و در کنگره مشخص خواهد شد که شکل و نوع فعالیت سیاسی ما چگونه خواهد باشد و استان‌هایی که قابلیت فعال شدن مجمع ایثارگران در آنها وجود داشته باشد٬ نیز مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گفتمان ایثارگران برای نسل سوم و چهارم انقلاب به خوبی تبیین نشده است٬ تاکید کرد: هدف هیات ایثارگران این است که مسائل را با نگاه امروزی به نسل جوان ارائه دهد و پیش‌بینی شده در هر سال دوازده مراسم مذهبی توسط این هیات برگزار شود که این برنامه‌ها در ماه‌هایی مثل رمضان و محرم بیشتر از یک روز خواهد بود٬ اما در حال حاضر این جلسات به صورت فصلی برگزار خواهد شد.

پروازی با ابراز رضایت از اولین جلسه هیات ایثارگران در حسینیه جماران تاکید کرد: مجمع ایثارگران به دستور کسی شکل نگرفته است و شاید دیدارهای ما با برخی افراد این شائبه را به وجود آورده باشد که درست نیست و من به عنوان عضوی از هیئت موسس هرگز این دستورها را ندیدم.

وی با اشاره به جلسات هیئت موسس با هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: آنچه در ذهن ما است٬ حضور همه جانبه در عرصه سیاسی است. اما این نگاه وجود داشت که همه مسائل سیاسی را نمی‌توان در جلسات مذهبی مطرح کرد و شاخه مذهبی و سیاسی٬ هیچ‌کدام زیرمجموعه دیگری نیستند.

پروازی در پایان با اشاره به اظهارات مقام‌های وزارت کشور ابراز امیدواری کرد که بررسی این مجوز در دستور وزارت کشور قرار بگیرد  و مجوز این حزب هرچه زودتر صادرشود.

کد خبر : ۲۹۷۹۵۲