خبرگزاری کار ایران

رهامی:

صحبت‌هایم در مورد رییس جمهور را تحریف کردند

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۱۰۱

دبیرکل انجمن‌اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه صحبت‌های وی در مورد رییس جمهور توسط برخی رسانه‌ها تحریف شده است، گفت:‌ صحبت‌های من به هیچ عنوان این گونه نبوده و اتفاقا آقای روحانی به عنوان رییس دولت تدبیر امید یکی از فعال‌ترین افراد در عرصه سیاسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسن رهامی در نشست سلسله نشست‌های آموزشی گفتمان فردا که به بهانه فرارسیدن سالروز کودتای 28 مرداد با موضوع مسایل امروز و تحولات آینده به همت حزب اراده ملت  ایران (حاما) برگزار شد، گفت: در فاصله 14 مرداد تا به امروز این چندمین سخنرانی من در خصوص علل شکست مشروطه و همچنین دلایل عدم موفقیت نهضت ملی است که متاسفانه بخش‌هایی از صحبت‌های بنده در جلسات اخیر تحریف شد.

وی ادامه داد: صحبت‌های من در خصوص عده‌ای که با تنبلی و کاهلی در زمان مشروطه با بهانه این که نمی‌خواهیم وابسته به هیچ حزبی باشیم و با بخش دیگری از صحبت ها درباره دولت امروز آقای روحانی توسط برخی از خبرگزاری ها تحریف شد و از قول من تیتر زدند که من آقای روحانی را به کاهلی متهم کرده و مدعی شدم که ایشان به این دلیل که فعالیت حزبی را در دستور کار خود ندارد شایسته انتقاد است در حالی که صحبت‌های من به هیچ عنوان این گونه نبوده و اتفاقا آقای روحانی به عنوان رییس دولت تدبیر امید یکی از فعال‌ترین افراد در عرصه سیاسی است.

دبیرکل انجمن‌اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به دلایل شکست نهضت مشروطه خاطرنشان کرد: پس از 36 سال سابقه فعالیت در پژوهش سیاسی، شاید مهمترین سوالی که اخیرا ذهن بنده را مشغول کرده دلیل شکست مشروطه در ایران برخلاف بسیاری از نقاط جهان است.

رهامی افزود: سوال اینجاست که آیا واقعا تنها دلیل شکست حکومت ملی همین چند نفری بودند که در خیابان‌ها اغتشاش کردند و این که چرا هیچ کدام از حامیان دولت ملی که در 30 تیر 1331 از مصدق دفاع می‌کردند در جریان کودتا هیچ اقدامی در دفاع ازدولت انجام ندادند .

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: یکی از مسایل مهم این است که چه اتفاقی موجب شد احزاب و تشکل‌هایی که یک سال قبل در صحنه بودند از پشتیبانی دولت دست بکشند و چرا احزاب اجازه دادند به جای آن که تصمیمات در معرض افکار عمومی گرفته شود، تصمیم گیری در محافل و مجالس خصوصی صورت پذیرد.

وی افزود: حقیقت این است که فارغ از برخی از ایرادات شخصی دکتر مصدق از جمله عدم انتقاد پذیری ایشان، اینکه فضا به سمتی رفت که احزاب فعالیت حزبی  و هرگونه وابستگی به حزب ر ا به عنوان عنصری منفی برای خود بازشناسند از دلایل مهم شکست مصدق بود.

رهامی با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 اعلام کرد: در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری 88، فضا به گونه‌ای پیش رفت که عده ای ناشناس تصاویر امام و رهبری را پاره کردند و جالب اینجاست که بلافاصله از این اتفاق عجیب فیلمبرداری هم شد و این گونه برداشت شد که حامیان جنبش سبز این اقدام را انجام داده اند. این درحالی است که در جریان نهضت مقاومت ملی نیز اتفاق مشابه افتاد و عده ای افراد موجه به لحاظ اجتماعی با پرچم حزب توده در خیابان تجمع کردند و شعار زنده باد مصدق و مرده باد کاشانی سردادند که این اتفاق عملا منجر به فاصله گرفتن جریان مذهبی شد که تا پیش از آن همراه دولت مصدق و از حامیان دولت ملی بود و در نتیجه در بازده زمانی یکساله در خلا نهادهای مدنی و احزاب دولت ملی تنها ماند و با دستگیری شخص مصدق عملا نهضت زمین گیر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشدید اختلافات میان اشخاص از دیگر عوامل شکست نهضت ملی بود که در نتیجه مجموعه اقدامات صورت گرفته از 30 تیر 1331 تا 28 مرداد 1332 دولت مصدق و نهضت ملی را ساقط کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز