خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فر در گفت‌‌وگو با ایلنا:

جلسه امروز با حضور طیب‌نیا و متقاضیان استیضاح تعیین‌کننده است

نایب رییس مجلس گفت: جلسه‌ای که امروز با حضور وزیر اقتصاد و نمایندگان طراح استیضاح امروز خواهم داشت٬ موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نمایندگان نظرات خود را مطرح می‌کنند

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فر در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این استیضاح به کمیسیون عمران ارجاع شده و کمیسیون عمران نیز از وزیر و استیضاح‌کنندگان دعوت کرده تا در کمیسیون حضور یابند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس آیین‌نامه نقطه نظرات نمایندگان خواستار استیضاح در کمیسیون مطرح و پاسخ و توضیح‌های وزیر در این‌باره به استماع نمایندگان خواهد رسید.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: در مورد این استیضاح٬ با توجه به ۳کارت زرد وزیر٬ استیضاح با تعداد امضای لازم در دستور کار قرار گرفت و توسط تعدادی از همکاران به هیات رئیسه تقدیم شد و در جلسه‌ای که امروز با حضور وزیر اقتصاد و نمایندگان طراح استیضاح امروز خواهم داشت٬ موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح می‌کنند و پاسخ‌های وزیر در این باره استماع می‌شود و نهایتاً تصمیم همکاران در مورد طرح استیضاح یا اقناع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در مورد فضای جلسات مشترک یاد شده افزود: فضای جلسات فضای صمیمانه‌ای است و دوستان نگاه غیر قابل قبولی به موضوع ندارند و نگاه‌ها، نگاه‌های منطقی و اصولی است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها در این‌باره موضوع عدالت در دریافت مالیات از افراد؛ خصوصاً کسبه کوچک است که نمایندگان در این زمینه توصیه و تاکید جدی دارند که دریافت‌های مالیاتی در چارچوب قانون و ضوابط انجام شود و بر هیچ‌یک از شهروندان و مردم در پرداخت مالیات خدای ناکرده ستمی روا نرود.

ابوترابی‌فر در ادامه تصریح کرد: نمایندگان همچنین در مورد مسائل مربوط به بعضی موسسه‌های بانکی و پولی که امروز مسئله جدی دولت و مجلس است و دولت و مجلس به ساماندهی صحیح این موسسه‌ها نگاه مشترک دارد و این مسئله‌ای است که نمایندگانِ خواستار استیضاح بر آن پای می‌فشارند و معتقدند در این حوزه باید قدم‌های اصولی برداشته شود و حقوق مردم و کسانی که در این موسسه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند٬ باید رعایت شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساماندهی نظام پولی و بانکی و به ویژه موسسه‌های غیرمجاز از نگاه بانک مرکزی دغدغه نمایندگان است٬ که در همه این مسائل میان دولت و مجلس نگاه مشترکی وجود دارد و با توجه به نگاه مشترک و عزم دو نهاد و با حرکت منطقی در پاسخگویی به سوالات نمایندگان امیدواریم به نتیجه مطلوب از جلسات برسیم.

کد خبر : ۲۹۸۱۹۵