خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز مجلس؛

قاضی‌پور از توضیحات وزیر نفت قانع شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس از توضیحات زنگنه وزیر نفت درخصوص علت فروش نفت با مهلت بازپرداخت طولانی قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا،  در جریان طرح سوال از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه پس از استماع صحبت‌های وزیر نفت از توضیحات وی قانع شد.

قاضی‌پور: چرا در دریافت مطابات نفتی استمهال صورت می‌گیرد

نادر قاضی پور در طرح سوال خود تشریح کرد: در اجرای ماده 209 آیین‌نامه داخلی مجلس نشست این کمیسیون برای بررسی سوال قاضی‌پور از وزیر نفت برگزار شد. در این جلسه نماینده سوال‌کننده اعلام کرد با وجود اینکه عرف فروش نفت در دنیا 30 روزه است، اما در فروش نفت خام ایران دوره‌های 90 ،‌ 180 و 270 روزه برای بازپرداخت مشتریان دیده می‌شود. حتما مستحضر هستید که در شرایط عادی نیز ما برای وصول مطالبات نفتی خود دچار مشکل هستیم. حال این سوال پیش می‌آید که چرا این استمهال صورت می‌گیرد؟

زنگنه: یک مورد هم فروش نفت با LC را نداریم

بیژن نامدار زنگنه با اشاره به طرح سوال نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: درباره فروش نفت با مهلت بازپرداخت طولانی، گفت‌وگوهایی خوبی انجام شده و نمایندگان مجلس نکات و نگرانی‌های خود را مطرح کرد.

وزیر نفت در پاسخ به سوال قاضی‌پور ضمن اشاره به شرایط غیرعادی کنونی کشور در فروش نفت گفت که در گذشته نفت را با ال‌سی فروخته و حداکثر 30 روزه ال‌سی نقد می‌شد، اما در حال‌حاضر حتی یک مورد هم فروش نفت با LC را نداریم و ناچاریم به روش‌های مختلفی بهای نفتمان را دریافت کنیم که به محض وصول،‌ آن را به خزانه واریز می‌کنیم. البته بخشی از بهای نفتمان بلوکه می‌شود که بهتر از نفروختن محصول است، زیرا عدم تولید اولا باعث آسیب جدی به میادین نفتی و ثانیاً موجب از دست رفتن نقش و سهم ایران در بازار نفت خواهد شد.

وی افزود: در پی صحبت‌های صورت‌ گرفته با آقای نادر قاضی‌پور، وی از توضیحات وزیر نفت قانع شد

کد خبر : ۲۹۸۲۲۲