خبرگزاری کار ایران

در انتقاد به اوباما؛

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار رد برجام شد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از اعضای کنگره این کشور خواست توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را رد کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: اعضای کنگره نباید توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را بپذیرند.

 رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با تکرار برخی ادعاها گفت: «این وظیفه کنگره آمریکا است که تعیین کند این توافق به نفع ایالات متحده است یا خیر و این‌که این کشور را به مکانی امن‌تر تبدیل می‌کند و ایران را از توسعه برنامه سلاح هسته‌ای خود باز‌می‌دارد.»

وی افزود که اعضای کنگره آمریکا باید توافق هسته‌ای را رد کنند و آن‌ را به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور بازگردانند.

کورکر در ادامه ادعاهای خود گفت: «بسیاری بر این عقیده هستند که اکنون زمان آن فرا رسیده است که ایران را عقب برانیم. بهترین راه برای این اقدام آن است که کنگره توافقی را رد کند که ایران را با میلیارد‌ها دلار طی چند دهه آینده مرتبط خواهد کرد.»

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تصریح کرد: «اگر عقب بکشیم، ایران تهدید به تسریع توسعه هسته‌ای خود می‌کند زیرا، پول‌هایی را به دست می‌آورد و اقتصاد این کشور به سرعت رشد می‌کند و با متحدانی از ما روابط نزدیکی پیدا می‌کند که تلاش می‌کنند منافع بازرگانی خود را در تجارت با ایران تامین کنند.»

کد خبر : ۲۹۸۲۸۶