خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

ساز‌و‌کار دموکراتیک در اعلام نامزدهای کمیسیون بررسی برجام طی شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در تهیه لیست نمایندگان برای حضور در کمیسیون بررسی برجام سازوکار منطقی، عقلایی و دموکراتی طی شده است.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در توضیح نحوه انتخاب لیست مشترک فراکسیون رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی برای تشکیل کمیسیون بررسی برجام گفت: پس از مذاکرات صورت گرفته ابتدا هر کدام از دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان 5 نفر را انتخاب کردند و در ادامه 5 نماینده دیگر نیز به عنوان نامزدهای مرزی‌الطرفین انتخاب شدند.

وی در توضیح نحوه انتخاب 5 نماینده مرزی‌الطرفین اظهار داشت: این افراد از میان نمایندگانی که مورد اعتماد هر دو فراکسیون بودند، انتخاب شده و به نظر من در اعلام لیست نامزدها سازوکار منطقی، عقلایی و دموکراتیک طی شده است.

حقیقت‌پور همچنین در توضیح نحوه انتخاب لیست نهایی 23 نفره تصریح کرد: هشت نماینده‌ای که به لیست اولیه مشترک دو فراکسیون اضافه شدند و اسامی آنان توسط هیات رئیسه قرائت گردید، افرادی بودند که به صورت انفرادی و بنا بر حقی که برای همه نمایندگان محفوظ است، نام‌نویسی کردند و در نهایت مجلس تا ساعاتی دیگر با رای‌گیری از میان این 23 نفر، لیست نهایی 15 نفره کمیسیون ویژه بررسی برجام را تشکیل خواهد داد.

کد خبر : ۲۹۸۴۴۵