خبرگزاری کار ایران

انتقاد رسایی در مجلس؛

تشکیل کمیسیون ویژه وجاهت قانونی ندارد

نماینده مجلس نهم گفت: چون لایحه‌ای از سوی دولت برای بررسی برجام به مجلس ارائه نشده٬ بنابراین تشکیل کمیسیون ویژه وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ حمید رسائی در تذکر قانون اساسی نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه جهت بررسی برجام گفت: با توجه به اینکه در نخستین کلمه متن ترجمه فارسی برجام که در اختیار نمایندگان قرار گرفته ذکر شده٬ ترجمه این متن قابل استناد نیست و همچنین لایحه‌ای از سوی دولت برای بررسی برجام به مجلس ارائه نشده است٬ بنابراین تشکیل کمیسیون ویژه وجاهت قانونی ندارد.

رسائی با عجیب خواندن اظهارات برخی از مقام‌های دولتی در خصوص بررسی برجام در مجلس اعلام کرد: اینطور که پیداست جای دولت و مجلس عوض شده و گویا این دولت است که باید بر کار مجلس نظارت داشته باشد.

وی افزود: سوال اینجاست که چرا ترجمه دقیق و قابل استناد برجام در حالی که بیش از یکماه از روز توافق گذشته ارائه نمی‌شود٬ چرا دولت بنابر قانون لایحه خود در خصوص برجام را تقدیم مجلس نمی‌کند.  

محمد حسن ابوترابی‌فرد در توضیح در خصوص تذکر رسائی اعلام کرد: تشکیل کمیسیون ویژه بنابر ماده 44 آیین نامه در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: بنابر ماده 44 مجلس موظف است در مسائل مهم و استثنائی که برای کشور پیش می‌آید نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه اقدام نماید٬ بنابراین نیاز به تشکیل این کمیسیون برای بررسی برجام به هیچ عنوان متوقف در ارائه لایحه از سوی دولت نیست.

کد خبر : ۲۹۸۴۸۵