خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار وزیر بهداشت سوریه مطرح کرد:

تاکید بر تداوم کمک‌های انسان دوستانه تهران به دمشق

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر بهداشت سوریه بر تداوم کمک های انساندوستانه ایران به این کشور تاکید کرد و گفت: همکاری تهران و دمشق در زمینه ارایه کمک های بهداشتی و درمانی اقدامی مثبت است و ایران کمک به برادران و خواهران سوری را وظیفه خود می داند.

به گزارش ایلنا٬ علی لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار نزار یازجی وزیر بهداشت سوریه از تحمل سختی‌ها و مشقات فراوان دولت و ملت سوریه در سال‌های اخیر تجلیل کرد.

وی افزود: در حال حاضر شرایط سوریه ویژه و خاص است و امیدوارم به‌زودی شاهد پیروزی دولت و مردم سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی باشیم.

وی همچنین به کشته و زخمی‌شدن شمار زیادی از مردم غیرنظامی و بی‌دفاع سوریه از زمان آغاز بحران و نیاز عمده سوریه به کمک‌های دارویی و درمان آسیب‌دیدگان اشاره کرد.

رییس مجلس ضمن تاکید بر تداوم کمک‌های انسان دوستانه ایران به سوریه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از ملت و دولت سوریه در طول بحران جاری حمایت کرده و در آینده نیز دریغ نخواهد کرد.

ملت سوریه همواره قدردان کمک های معنوی ایران است

در ادامه این دیدار، نزار یازجی وزیر بهداشت سوریه ضمن تبریک موفقیت ایران در موضوع هسته‌ای گفت: ملت سوریه همواره قدردان کمک‌های معنوی ایران است و این حمایت‌ها هرگز فراموش نمی‌شود.

وی در مورد شرایط سوریه اظهارداشت: مردم سوریه از نظر بهداشتی و درمانی نیاز مبرمی به کمک‌های درمانی و دارویی برادران و خواهران ایرانی خود دارند.

وزیر بهداشت سوریه خاطرنشان کرد: علاوه براین اجرای هرچه سریع تر توافقات صورت گرفته اخیر گام مهمی در کاهش آلام درمان آسیب‌دیدگان سوری دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، یازجی در این دیدار نسبت به همکاری‌های پزشکی فیمابین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر : ۲۹۸۶۱۴