خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

دست از حمایت فلسطین برنخواهیم داشت/ معنای توافق هسته‌ای آشتی با آمریکا نیست

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آمریکا باید بداند که ما دست از حمایت مقاومت و بالاخص فلسطین برنخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن سالروز برزگداشت ابن‌سینا و زکریای رازی در هفته جاری، ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های پزشکان کشور، توصیه‌ها و تذکراتی را در مورد نحوه برخورد با بیماران مطرح کرد و گفت: دقت در معالجه بیماران اهمیت ویژه‌ای دارد و نکته دیگر این‌که با بیماران مستضعف به نحوه‌ای دیگر برخورد کنند و درصورت امکان ضمن کمک به او، ‌ از وی ویزیت گرفته نشود.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان از کشور گفت: این اتفاق که لشکری به کشور هجوم آورده و موجب فرار شاه از کشور می‌شود، درس بزرگی برای ماست. این همه دشمنان دست به دست هم دادند که انقلاب را ساقط کنند اما به لطف خدا مایوس و ناامید شدند.

وی با یادآوری بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مجمع جهانی اهل بیت و رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و با اشاره به جریان تشیع لندن‌نشین گفت: قطعاً‌ آنها از عوامل آمریکا هستند که می‌خواهند اختلاف میان شیعه و سنی را تشدید کنند. آمریکایی‌ها زمانی از کشور اخراج شدند، حالا می‌خواهند بازگردند اما مقام معظم رهبری فرمودند ما جلوی این نفوذ را خواهیم گرفت. آنها به گمان این‌که با این توافق همه چیز عوض شده، می‌خواهند در کشورهای اسلامی و منطقه نفوذ کنند اما آمریکا باید بداند که ما دست از حمایت مقاومت و بالاخص فلسطین برنخواهیم داشت.

وی با اشاره تبشیر مقام معظم رهبری درخصوص یکی از توطئه‌های خطرناک اسکتبار، یادآور شد: علی‌رغم این‌که ۷۰ الی ۸۰ درصد مردم در کشورهای اسلامی گرایش دینی دارند، متاسفانه رادیو و تلویزیون‌های این کشور‌ها در جهت دینی حرکت نمی‌کنند. استکبار با برساختن یک امپراطوری عظیم رسانه‌ای حقایق را تحریف می‌کند و دروغ می‌گوید و مردم را فریب می‌دهد و باید برای جلوگیری از آن اندیشه‌ای کرد.

وی افزود: مردم عزیز ایران! اگر فکر کنیم شیطان بزرگ عوض شده، ساده‌لوحی است. آمریکا شیطان بزرگ است و دشمن اسلام است. چراکه اسلام، قدرت پوشالی و خیالی او را در هم شکسته‌است. اسلام می‌خواهد مستضعف را عزیز و طاغوت‌ها را ذلیل کند و آمریکا با این اسلام سازش نمی‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان جمله‌ای از مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که بستن نفوذ آمریکا در ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند اگر بخواهد سلطه سیاسی خود را در ایران تجدیدکند، باید از طریق سلطه فرهنگی وارد بشود و فرهنگ این کشور را تغییر بدهد. لذا در این فکر خام است، ‌ حال که از در خارج شده، می‌خواهد از دریچه وارد شود.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به بحث توافق هسته‌ای اعلام کرد: بحث توافق هسته‌ای حتما برکاتی دارد اما معنای آن این نیست که ما با آمریکا آشتی کرده‌ایم. این تفکر غلطی است. برائت ستون دین ماست. آن‌چنان که پیامبر فرمود، محکمترین دستگیره ایمان دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خداست.

کد خبر : ۲۹۸۹۱۵