خبرگزاری کار ایران

علی اکبر ولایتی:

همکاری نزدیک میان قوه قضاییه و حوزه پزشکی از ضرورت‌های مهم است

مشاور رهبری در امور بین‌الملل همکاری نزدیک میان قوه قضاییه و حوزه پزشکی را از ضرورت‌های بسیار مهم توصیف کرد.

علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران با رئیس قوه قضاییه ضمن تبریک روز پزشک اظهار داشت: همکاری نزدیکی میان قوه قضاییه و حوزه پزشکی از ضرورت‌های بسیار مهم است.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل اضافه کرد: از گذشته پزشکی ما با حکمت و علوم انسانی ممزوج بوده است و تمام پزشکان ما از گذشته‌های دور همواره با فلسفه‌، عرفان و  علوم انسانی عجین بوده‌اند و در کنار دستورات و تجویزات پزشکی به بیانات حکمی می‌پرداختند.

وی افزود: بی‌شک یکی از دلایل موفقیت پزشکان گذشته نیز همین توجه ویژه به فلسفه بوده است که منجر به بیان دستورهای پزشکی با کلام منطقی گردیده بود و در حقیقت رمز موفقیت پزشکان گذشته ما این بود که جامع جمیع علوم بوده‌اند و با این حساب به نظر می‌رسد راهنمایی‌های حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی بتواند راهگشای مسیر پزشکی امروز ما باشد.

ولایتی با تاکید بر لزوم توجه به آثار گذشتگان اعلام کرد: با توجه به اینکه عمده آثار طبیبان و بزرگان علم و حکمت و فلسفه به زبان فارسی به رشته تحریر درآمده بی‌شک این بزرگان سرمایه‌های ملی ما بوده اند ولی با این وجود هر روزشاهد ادعایی از سوی یکی از کشورهای همسایه در خصوص این بزرگان هستیم.

ولایتی در پایان تصریح کرد: ما وظیفه داریم تلاش بیشتری برای حفظ سرمایه‌های ملی انجام دهیم و نام‌گذاری امروز که روز تولد حضرت شیخ‌الرئیس ابن سینا است به عنوان روز پزشک قدیم هر چند کوچک در راستای تاکید بر اهمیت این بزرگان به عنوان سرمایه‌های ملی ما است.

کد خبر : ۲۹۹۱۲۲