خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار سفیر ترکیه:

توافق هسته‌ای عامل همکاری جمعی و ساماندهی مسائل منطقه‌

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: این توافق می‌تواند ضمن ایجاد شرایط جدید در منطقه، دستمایه‌ای برای همکاری جمعی با هدف ساماندهی مسائل منطقه‌ای به شمار رود.

به گزارش ایلنا، رضا حاکان تکین سفیر ترکیه در تهران عصر امروز چهارشنبه - ۲۴ مرداد- با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور گفت: توسعه ارتباطات دوستانه با ترکیه به عنوان کشوری مسلمان و تاثیرگذار در منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در همین راستا با دعوت از رئیس مجلس ترکیه برای سفر به تهران افزود: روابط نزدیک پارلمانی میان مجالس ایران و ترکیه موجب تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های تجاری و اقتصادی و همچنین رایزنی و مشورت در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: این توافق می‌تواند ضمن ایجاد شرایط جدید در منطقه، دستمایه‌ای برای همکاری جمعی با هدف ساماندهی مسائل منطقه‌ای به شمار رود.

وی در ادامه افزود: امنیت پایدار در منطقه با همکاری و تاثیرگذاری کشورهای مهم منطقه از جمله ایران و ترکیه قابل دستیابی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: نگاه جامع به مسائل منطقه از منظر امنیت ملی و پرهیز از پیگیری امیال و اهداف شخصی می‌تواند ثبات و امنیت را دوباره به منطقه بازگرداند.

رضا حاکان تکین سفیر ترکیه در تهران نیز در همین دیدار با تبریک توافق اخیر میان ایران و ۱+۵ در موضوع هسته‌ای گفت: ترکیه ضمن حمایت از این توافق امیدوار است این اتفاق خوب تاثیرات مثبت و سازنده‌ای بر روند همکاری‌های دو کشور در موضوعات مختلف بر جای بگذارد و منشاء خیر و برکت در کل منطقه گردد.

سفیر ترکیه در تهران در ادامه با اشاره به انتخابات اخیر ترکیه گفت: حفظ مناسبات حسنه با همسایه بزرگ و مهم خود جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های مهم تمام دولت‌های ترکیه بوده و این اولویت در دولت آینده نیز استمرار پیدا خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات منطقه‌ای گفت: نزدیکی دیدگاه‌های کشورهای دوست و همسایه در کمک به حل و فصل بحران‌های جاری و استقرار ثبات و آرامش در منطقه بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت است.

وی در پایان این دیدار افزایش رایزنی‌ها میان مسئولان دو کشور در مسائل دو جانبه و منطقه‌ای را خواستار شد.

کد خبر : ۲۹۹۱۸۷