خبرگزاری کار ایران

غریبانی به ایلنا خبر داد:

جزییات آخرین جلسه اصلاح طلبان/ ورود جمعیت زنان مسلمان نواندیش به شورای هماهنگی

رییس‌دوره‌ای شورای هماهنگی‌اصلاحات گفت: جمعیت زنان مسلمان نواندیش رسما به عنوان عضو جدید در جلسات با حق رای حضور پیدا خواهد کرد.

علی‌محمد غریبانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ درباره جلسه یک شنبه شب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و بحث‌هایی درباره حوادث داخلی و خارجی صورت گرفت گزارش‌هایی درباره وضعیت سیاسی و اجتماعی و مشکلات عدیده کشور قرائت شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود کمیته‌های سیاسی و انتخابات و استان‌ها نیز گزارش خود را دادند که گزارش استان‌ها و دبیر شورای هماهنگی درباره وضعیت استان‌ها رضایت بخش بود و فقط در چهار استان‌ نیاز است که افرادی از شورای مرکزی مراجعه کنند تا وضعیت اصلاح‌طلبان را بررسی کنند.

وی چهار استان سیستان و بلوچستان، یزد، چهارمحال و بختیاری و لرستان را استان‌هایی معرفی کرد که قرار است نماینده شورای هماهنگی در آن استان‌ها حضور پیدا کنند و مشکلات را مطرح کنند.

غریبانی با اشاره به وضعیت خوب اصلاح‌طلبان در استان‌های یاده شده خاطر نشان کرد تعریف اصلاح‌طلبی از استان‌ها بحث خاصی است و حضور شورای هماهنگی بحثی دیگر است. در همه استان‌ها قرار است احزاب مجوزدار که نمایندگی استان‌ها هستند به سرعت شورای هماهنگی و کمیته انتخابات تشکیل دهند و این چهار استان این مسائل با سرعت پیش بینی انجام نشده٬ لذا نمایندگان ما در این مناطق حضور پیدا خواهند کرد و اگر توضیحات قبلی کافی نبوده، رفع ابهام صورت بگیرد و در واقع برای دلگرمی آنها حضور پیدا کنیم و این حضور در واقع نگرانی از وضعیت اصلاح‌طلبان نیست اما احساس نیاز است که نظارت لازم انجام شود.

غریبانی درباره برنامه‌های آتی شورای هماهنگی نیز گفت: این برنامه‌ها را دوستان اعلام می‌کنند. چنانچه این هفته آقای رهامی به اصفهان می‌رود و من هم به دعوت انجمن اسلامی مهندسان زنجان به این شهر خواهم رفت.

 عضویت جمعیت زنان مسلمان نواندیش رسمی شد

مهندس غریبانی افزود در جلسه روز یک شنبه شورای هماهنگی در رابطه با یکی از گروه‌هایی که عضو ناظر شورا بودند رای‌‌گیری به عمل آمد و جمعیت زنان مسلمان نواندیش رسما به عنوان عضو جدید شورای هماهنگی در جلسات با حق رای حضور پیدا خواهد کرد.

غریبانی تاکید کرد در این یک سال افرادی مثل خانم راکعی و کولایی و بروجردی به نمایندگی از جمعیت زنان مسلمان نواندیش در این جلسات شرکت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه برای عضویت در شورای هماهنگی نیاز به رای دو سوم اعضا است گفت جمعیت زنان مسلمان نواندیش از ۱۷ مرداد سال گذشته عضو ناظر جبهه اصلاحات بود و بعد از ارزیابی تایید شدند و ضمن تمجید از حضور فعال آن‌ها به صورت غیر علنی برای رسمی شدن حضور این تشکل رای گیری شد و به اتفاق آرا رای موافق گرفتند و از دیروز عضو رسمی شورای هماهنگی با حق رای شدند.

غریبانی عضویت این حزب اصلاح‌طلب را فرصتی برای اصلاح‌طلبان دانست که جامعه زنان در کنار احزاب مشابه که با حضور فعال خود مشارکت زنان را در مجامع سیاسی و اجتماعی افزایش دهند و سهم زنان را در مجلس بالا‌تر ببرند.

وی درباره احتمال حضور دیگر احزاب اصلاح‌طلب مثل حزب اتحاد و ندا در شورای هماهنگی اصلاحات گفت درباره این مسئله کمیته سیاسی صلاحیت احزاب بررسی می‌کند و برای عضویت در کمیته انتخابات هم باید مورد تایید کمیته انتخابات قرار بگیرد. اگر واجد شرایط بودند با دو سوم آرا وارد شورای هماهنگی خواهند شد و احزابی که بخواهند وارد شورای هماهنگی شوند به کمیته ارجاع داده خواهد شد.

رایزنی با شورای نگهبان برای انتخابات مجلس

غریبانی درباره رایزنی با شورای نگهبان درباره انتخابات پیش رو نیز گفت دوستان ما در شورای هماهنگی نظرات شورای نگهبان را رصد می‌کند و امیدواریم آقای روحانی که در قبال قانون اساسی پاسخگو هستند تلاش و رایزنی کنند تا سختگیری‌های گذشته نشود و حضور همه گروه‌های اصلاح‌طلب را در انتخابات شاهد باشیم و فرصتی داده شود هر گروه با هر مرامنامه‌ای که دارند در این انتخابات مشارکت عمومی شرکت کنند و تعیین کننده نتیجه انتخابات هم رای مردم باشد چرا که مردم خوب و بد را خوب می‌شناسند و مردم به فرد نا‌مناسب رای نخواهند داد و ما انتظار داریم این مجال به همه احزاب مجوز دار و تشکل‌های انقلابی داده شود تا در انتخابات حضور پیدا کنند.

کد خبر : ۲۹۹۶۴۱