خبرگزاری کار ایران

شجاعی کیاسری به ایلنا خبر داد:

اعطای مجوز پخش تبلیغات «میزان» و «پدیده» به صداوسیما

عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: اجازه پخش تبلیغات میزان و پدیده از سوی مراجع صدور پروانه فعالیت موسسات مالی داده شده است.

سیدرمضان شجاعی‌کیاسری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در توضیح انتقادهای برخی نمایندگان از پخش تبلیغات موسسه‌های مالی متخلف همچون میزان اظهار داشت: صداوسیما برای پخش تبلیغات تلویزیونی حتما باید از مرکز صدور مجوز موسسه‌های مالی استعلام بگیرد و در خصوص میزان و پدیده نیز بنابر اعلام سازمان صداوسیما٬ اخذ استعلام صورت گرفته بود.

وی افزود: بنا بر بررسی‌های بنده اجازه پخش تبلیغات میزان و پدیده از سوی مراجع صدور پروانه فعالیت موسسه‌های مالی داده شده است.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی یادآور شد: متولی امور ارزی و پولی کشور بانک مرکزی است که متاسفانه به دلیل بی‌نظمی‌های اداری، موسسه‌های مالی اعتباری از مراجعی مجوز فعالیت دریافت می‌کنند که اساسا صلاحیت صدور مجوز ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهدیم نیروی انتظامی و بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌های فاقد صلاحیت نسبت به صدور مجوز برای فعالیت موسسه‌های مالی و اعتباری اقدام می‌کند و این در حالی است که بانک مرکزی از گردش پول و میزان سرمایه‌گذاری این موسسه‌ها بی‌خبر است.

شجاعی کیاسری در پایان تصریح کرد: بخش اعظم نوسان‌های اقتصادی و مشکل تورم کشور به خاطر پول‌های هنگفتی است که بدون اطلاع بانک مرکزی وارد چرخه اقتصادی می‌شود. با این‌حال بنا بر قانون جدید تمامی موسسه‌ها مالی و اعتباری مکلف شدند که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کنند.

کد خبر : ۳۰۰۰۴۲