خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

بخشایش: پاسختان در شب اول قبر چیست/ ابواترابی‌فرد: اگر استیضاح جدی باشد٬ اعلام وصول می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد نماینده اردکان مبنی بر عدم اعلام وصول استیضاح وزیر کشور گفت: هیأت رئیسه در صورتی که عزم نمایندگان را بر استیضاح بداند طبق آیین نامه آن را به کمیسیون مربوطه ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد بخشایش اردستانی  خطاب به ابوترابی‌فرد گفت: آیین نامه داخلی مجلس موضوع واضح و شفاف است. فراموش نکنید که انتخاب استاندار فارس بر خلاف ادعای وزیر کشور صورت گرفت و نمایندگان این استان استیضاح وزیر را کلید زدند و تحویل آقای باهنر داده شد.

بخشایش خطاب به رئیس مجلس گفت: ‌ آقای رئیس فکر نمی‌کنید حق و حقوق نمایندگان را ضایع می‌کنید پاسخ شما در شب اول قبر چیست؟ استانداران استان‌های دیگر مانند اصفهان پس از ماجرای استاندار فارس به نمایندگان استان توجهی نمی‌کنند و حتی پاسخ تلفن ما را نمی‌دهند.

نماینده مردم اردستان با بیان اینکه مصلحت مجلس مهم است یا مصلحت شخصی اظهار داشت: ملت شریف ایران رئیس مجلس اجازه نمی‌دهد قانون اجرا شود این حق مجلس است که استیضاح توسط رئیس مجلس اعلام وصول شود.

محمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر نماینده اردستان گفت: ‌ در خصوص استیضاح‌ها باید گفت زمانی که نمایندگان پیگیر استیضاح باشند و نامه را به هیأت رئیسه تحویل دهند اعضای هیأت رئیسه براساس آیین نامه بعد از اینکه متن استیضاح را بررسی کنند طرح را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم.

وی ادامه داد: البته به این معنا نیست که با همکاران برای پس گرفتن استیضاح مذاکره نکنیم نقطه نظرات را به همکاران انتقال می‌دهیم اما اگر اراده نمایندگان بر استیضاح باشد بنای هیأت رئیسه بر این است استیضاح به کمیسیون ارجاع داده شود.

کد خبر : ۳۰۰۰۴۸