خبرگزاری کار ایران

احمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

اظهارات حدادیان از طرف خانه مداحان نیست/ لیست انتخاباتی نداریم

مدیر روابط عمومی خانه مداحان کشور گفت: آقای حدادیان برای ما قابل احترام است و گاهی در خانه مداحان رفت‌وآمد دارد اما عضو خانه مداحان نیست که بخواهیم بگوییم از طرف خانه مداحان این اظهارات را بیان کرده است.

جواد احمدی مدیر روابط عمومی خانه مداحان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مداحان مبنی بر اینکه برای انتخابات مجلس دهم لیست می‌دهند، عنوان کرد: قطعا خانه مداحان در نظر ندارد لیستی را برای انتخابات مجلس ارائه دهد٬ اما همانطور که مرحوم مدرس عنوان کرده سیاسیت ما عین دیانت ما است.

احمدی ادامه داد: نباید از حضور مداحان در عرصه سیاست به سوءاستفاده از احساسات دینی مردم تعبیر شود.

وی افزود: ممکن است ما در میان مداحان سیاست‌مداران خوبی هم داشته باشیم که حتی صلاحیت‌ بیشتری از برخی نمایندگان فعلی مجلس دارند. اگر به این تشخیص برسیم که باید برای انتخابات از سوی مداحان لیستی داده شود٬ این کار را می‌کنیم و معتقدیم که مردم هم انقدر آگاه هستند که از روی احساساتشان تصمیم نگیرند.

مدیر روابط عمومی خانه مداحان کشور گفت: اتفاقا برخی در انتخابات سوار بر موج احساسات مردم می‌شوند٬ اما مردم ما به قدری بصیرت دارند که سوابق و سطح سواد کاندیداها را بدون توجه به اینکه او مداح است یا خیر بررسی کنند و بعد تصمصم بگیرند.

وی افزود: البته آقای حدادیان برای ما قابل احترام است و گاهی در خانه مداحان رفت‌وآمد دارد٬ اما عضو خانه مداحان نیست که بخواهیم بگوییم از طرف خانه مداحان این اظهارات را بیان کرده است.

پیش از این نیز محسن طاهری رییس خانه مداحان در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که آقایان حدادیان، ارضی و کریمی گاهی به خانه مداحان می‌آیند و گاهی هم تعاملی دارند و چند دقیقه‌ای صحبت می‌کنند٬ اما از ما خط نمی‌گیرند و برای حرفی که می‌زنند، نظرخواهی نمی‌کنند.

وی در خصوص حضور مداحان در عرصه سیاست تاکید دارد که نباید بگویید در حوزه مداحی کسی نباید در بحث‌های سیاسی وارد شود. البته اگر روضه را با سیاست قاطی کنند ما خیلی موافق نیستیم. همان نظری که مقام معظم رهبری هم دارند. وسط روضه، وسط حال و وسط گریه نباید نکته سیاسی بگویم یا خدای نکرده به کسی جسارت کنم. فرقی ندارد این فرد رجل سیاسی باشد یا نباشد و در کدام جناح است. نباید چنین کاری کند

رییس خانه مداحان اگرچه اعلام کرد ما برای ورود به انتخابات مجلس برنامه‌ای برنامه خاصی نداریم، اما این را هم گفت که  بنده نوعی از لحاظ سیاسی بارم خیلی بیشتر از برخی حضرات است. ما یک بار مجلس رفته بودیم. نزدیک به چهار ساعت وقت مجلس بر سر یک واژه که آیا حضانت را با «ز» می‌نویسند یا با «ض» گرفته شده بود. اینطور داشت وقت مجلس گرفته می‌شد. اینها چه رجل‌های سیاسی هستند؟ کرسی‌های مجلس و قانونگذاری فقط حق اینها است؟ اگر فردا روزی از جامعه مداحان و تشکیلات مداحی افرادی آمدند که واقعا از لحاظ شم سیاسی بالاتر از خیلی‌ها هستند چه اشکالی دارد؟

کد خبر : ۳۰۰۰۸۴