خبرگزاری کار ایران

آقاتهرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

جریان چهارم به ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان می‌پیوندد/ رقابت‌ درون‌گروهی اصولگرایان تمام شده است

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: جریانات دیگری نیز در آستانه پیوستن به ائتلاف هستند و انشاءالله بزودی دوستان در یک نشست مطبوعاتی، به‌صورت رسمی خبرهای جدید در این خصوص را اعلام خواهند کرد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به تشکیل ائتلاف سه‌گانه موتلفه-پایداری-ایثارگران برای دستیابی به همگرایی حداکثری اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ اظهار داشت: تمام تلاش ما در راستای گسترده‌تر کردن دایره است٬ چراکه معتقدیم اصولگرایان اگر اصولگرا باشند، با یکدیگر وحدت دارند و لااقل در اصول یکی‌اند و مسئله اینجاست که اگر واقعاً در اصول با یکدیگر اتفاق‌نظر داریم، چرا همگی در یک میز نمی‌نشینیم؟

وی ضمن پاسخ منفی به این سوال که آیا شما معتقدید اصولگرایی عده‌ای حقیقی نیست، اعلام کرد: مشکل بر سر مسائل دیگر است. زمانی تنازع و رقابت، درون‌گروهی بود و هم‌اکنون دیگر اینگونه نیست. البته اختلاف سلیقه میان هر دو نفر طبیعی است٬ اما نافی برقراری گفت‌وگو نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: اساساً یکی از اصول مهم کاری جبهه پایداری همین بحث گفت‌وگوست و ما تلاش داریم نشست‌ها و جلساتی برای گفت‌وگو داشته‌باشیم. وقتی که شما حرفتان را از طریق رسانه بزنید و من هم از طریق مطبوعات پاسخ بدهم، به مشکل برمی‌خوریم. 

دبیر کل جبهه پایداری با اعلام خبر برگزاری جلسه عمومی ائتلاف سه‌گانه برای آشنایی بیشتر اعضای شاخه جوانان سه جریان سیاسی موتلفه، پایداری و ایثارگران در هفته آتی، افزود: برگزاری نشست‌های مشترک از اهداف اصلی ائتلاف است و تلاش داریم با برگزاری هرچه بیشتر چنین نشست‌هایی، شرایط را برای برقراری گفت‌وگوهای سازنده مهیا کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تا این لحظه از پیوستن جریان چهارمی به ائتلاف سه‌گانه به‌صورت رسمی خبری در رسانه‌ها منتشر نشده، تصریح کرد: جریان‌های دیگری نیز در آستانه پیوستن به ائتلاف هستند و ان‌شاءالله بزودی دوستان در یک نشست مطبوعاتی، به‌صورت رسمی خبرهای بیشتری در مورد آن را اعلام خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر همگرایی همه اصولگرایان تصریح کرد: گاهی ما با دو بیان متفاوت، در واقع یک حرف می‌زنیم و به همین دلیل هم ما بر انجام گفت‌وگو با یکدیگر تاکید داریم. مسئله اینجاست که ما در اصول اعم از ولایت‌مداری، با رهبری بودن و حرف‌شنوی از رهبری، عمل بر مبنای قانون اساسی و حفظ نظام یکی هستیم و در جزئیات اختلاف‌نظر داریم. پس اگر راست می‌گویید، اختلاف کجاست؟! اختلاف در مسائل جزئی است که مصداق آن جهت‌گیری عده‌ای به سوی آقای قالیباف، عده‌ای به سمت آقای ولایتی و گروهی نیز به سوی آقای جلیلی و دیگران است.

آقاتهرانی در پایان تصریح کرد: نسبت به آینده بسیار امیدوارم و معتقدم این اختلاف‌نظرها در جزئیات از طریق گفت‌وگو و صحبت کردن حل می‌شود و این درحالی است که در ابتدای مسیر گمان می‌کردم راه به جایی نخواهیم برد.

کد خبر : ۳۰۰۱۳۴