خبرگزاری کار ایران

افتتاح بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان با حضور روحانی

بیمارستان فوق‌ تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان قلب و عروق غرب کشور با حضور رییس‌ جمهوری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان همدان ضمن افتتاح بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروب همدان از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد. 

این بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال احداث شده است که از این مبلغ ۴۰ درصد آن از سوی مرحوم محمدعلی فرشچیان و ۶۰ درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان هزینه شده است. 

عملیات اجرایی این بیمارستان در سال ۸۶ در زمینی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع با زیربنای ۲۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۹ طبقه و ۲۱۷ تخت آغاز شد. 

در این بیمارستان تجهیزاتی همچون‌ام آر آی، آنژیوگرافی، سی‌تی‌اسکن، گاما اسکن هرکدام یک دستگاه، انواع اکوکاردیوگرافی، پمپ‌های جراحی قلب باز، دستگاه اکسیژن ساز و امحای زباله، تجهیزات چهارگانه، دستگاه‌های رادیولوژی و تجهیزات بخش‌های ویژه با ۱۴۰ تخت تخصصی و فوق تخصصی وجود دارد. 

این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی و فوق‌العاده تشخیصی و درمانی قلب و عروق شامل بخش جراحی با تعداد چهار اتاق عمل جراحی قلب، ریکاوری و بخش‌های پشتیبان است. 

تجهیزات بیمارستان اکباتان همدان به بیمارستان فرشچیان منتقل و سعی شده است که در این بیمارستان از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی استفاده شود.

کد خبر : ۳۰۰۱۷۸