خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

ثروتی: پیشرفتی در رسیدگی به پرونده میزان نبوده است/ ابوترابی‌فرد: کاری به بنده واگذار نشده است

یک نماینده مجلس نهم خطاب به ابوترابی گفت: شما در جلسه‌ای که با ما داشتید فرمودید که استیضاح وزیر اقتصاد متوقف شود تا بتوانیم مشکل پدیده و میزان را در آرامش حل کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ موسی‌الرضا ثروتی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی به وزیر کشور با اشاره به بحث ورود استانداری‌ها به انتخابات مجلس اظهار داشت: از روز نخست هم به وزیر کشور و هم به فرماندار‌ها اعلام کردیم کسانی که به عنوان استاندار منصوب می‌کنید٬ قصد دارند در انتخابات مجلس نامزد شوند٬ بنابراین لزومی ندارد که وقت مردم را بگیرید.

نماینده بجنورد در بخش دوم این تذکر شفاهی با اشاره به بحث رسیدگی به پرونده موسسه میزان و پدیده خطاب به ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت٬ اعلام کرد: شما در جلسه‌ای که با ما داشتید فرمودید که استیضاح وزیر اقتصاد متوقف شود تا بتوانیم مشکل پدیده و میزان را در آرامش حل کنیم اما هم اکنون بیش از یک سال از طرح طرح پرونده پدیده و همچنین هشت ماه از زمان اعلام ایرادهای در خصوص موسسه میزان می‌گذرد و هنوز اتفاق مثبتی نیفتاده است٬ من خواهش می‌کنم یک نماینده را برای پیگیری این موضوع تعیین کنید. لطفا این موضوع را‌‌ رها کنید و اطمینان داشته باشید اگر شما اجازه دهید این مشکلات به راحتی حل خواهد شد.

در ادامه سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به انتقادهای ثروتی اعلام کرد: اولا کاری به شخص بنده واگذار نشده است و جنابعالی و دیگر دوستانتان تنها تقاضا داشتید جلسه‌ای با وزیر اقتصاد برگزار کنید که این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: من به نمایندگانی که در جریان این موضوع بودند٬ مراجعه کردم و دوستان می‌گویند اساسا هیچ برگه استیضاحی امضا نکرده‌ایم و گفته‌اند آقای ثروتی ابتدا یک نامه به ما دادند که امضا کنیم و بعد اعلام کردند که این نامه استیضاح بوده است. این روال خلاف اخلاق است و باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

کد خبر : ۳۰۰۳۵۶