خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در جمع کارکنان پدافند غیر عامل:

آمریکا و کشورهای اروپایی تسلیم اراده ملت ایران شدند

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز در جمع کارکنان سازمان پدافند غیر عامل حضور یافت.

با توجه به لزوم همفکری کارکنان سازمان پدافند غیرعامل در حوزه تحولات خاورمیانه صبح امروز (چهارشنبه) حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در جمع معاونان و کار‌شناسان سازمان پدافند غیر عامل حضور یافت.

در ابتدای این دیدار ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره کرده و گفت: رسالت سازمان پدافند غیرعامل ایجاد مصونیت پایدار در برابر تهدیدهای است.

جلالی با اشاره به تهدیدهای نوین و رسالت این سازمان در برابر تهدیدها افزود: بررسی و واکاوی رویکرد جنگ‌های نیابتی در منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

در ادامه حسین امیرعبداللهیان ضمن تشکر از ریاست سازمان پدافند غیر عامل در برپایی این جلسه به بررسی وضعیت کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا که بیانگر جایگاه قدرتمند و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است پرداخت و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه برآمده و جایگاه منحصر به فرد خود را دارد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با اشاره به موج بیداری اسلامی طی سال‌های اخیر، گفتمان انقلاب اسلامی را سازنده و تأثیرگذار دانست.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های موفق و راهبردی ایران در فلسطین، سوریه، یمن و عراق افزود: سیاست‌های ایران در برخی کشور‌ها مانند عراق، سبب شد تا این کشور از دشمن بالفعل به متحد راهبردی ایران و منطقه مبدل شود.

امیرعبداللهیان در ادامه افزود: دستاوردهای مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علمی، فناوری، دفاعی، دیپلماسی و توافق هسته‌ای، ایران را به عنوان یک قدرت بر‌تر در منطقه تثبیت کرده که این امر موجب نگرانی برخی کشور‌ها از جمله رژیم صهیونیستی شده است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، سیاست و استراتژی ایالات متحده در منطقه را تبیین کرد و افزود: مسئله فلسطین و ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین محور‌های سیاست‌های آمریکا در منطقه است که مقاومت فلسطین مانع جدی در مسیر جاه طلبی‌های رژیم کودک کش و نامشروع اسرائیل می‌باشد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: درایت مقام معظم رهبری و توانمندی تیم مذاکره کننده و دقت نظر رئیس جمهور، موجب شد آمریکا و کشورهای اروپایی تسلیم اراده ملت ایران شوند.

کد خبر : ۳۰۰۳۷۵