خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری :

خواستار گسترش همکاریهای امنیتی خود با هندوستان هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم همکاری‌های امنیتی و نظامی بیشتری با کشور هندوستان داشته باشیم.

به گزارش ایلنا٬ امیر حبیب‌الله سیاری در دیدار با یک هیأت نظامی بلندپایه از کشور هندوستان در ستاد نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه کشور هندوستان از نظر ژئوپلوتیک دارای نقاط برجسته و پراهمیتی برای ماست٬ اظهار کرد: هند به لحاظ وسعت دومین کشور وسیع منطقه است و در زمره ده اقتصاد بزرگ جهان نیز هست و ما امیدواریم با شکل‌گیری محیط همکاری امنیتی و با توجه به برخورداری هر دو کشور از نیروی دریایی مجهز به توسعه روابط میان ایران و هند کمک کنیم.

سیاری با تاکید بر اینکه اقیانوس هند دومین اقیانوس بزرگ جهان است، ‌ افزود: پیش بینی می‌شود اهمیت اقیانوس هند از نظر ژئوپلوتیک از سالهای آینده افزایش یابد و مرکز ثقل ژئوپولتیک جهان بدل شود.

وی با اشاره به نقاط همکاری مشترک بین دو کشور اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از طریق اعزام دانشجویان، ارائه خدمات فنی در حوزه نگهداری، ‌تامین و ساخت تجهیزات نظامی دریایی و نیز با بازدید ناوگرد‌ها از بنادر هر دو کشور و برگزاری رزمایش‌های مشترک امداد دریایی برای مقابله با تروریسم دریایی و ایجاد محیطی مشترک به منظور نگهداری و حفظ محیط زیست و در ‌‌نهایت با اشتراک گذاشتن اطلاعات به منظور افزایش آگاهی‌های محیطی به همکاری‌هایمان با هندوستان ادامه دهیم.

در ادامه این دیدار که «سپهبد جن ناوکران سینگ‌جی» با تشکر ازاظهار امیدواری از افزایش همکاری‌های مشترک نظامی و امنیتی بین دو کشور بیان کرد: امیدواریم که در سال آینده نیروی دریایی ایران نیز با حضور فرمانده‌اش در «نمایش بین‌المللی دریانوردی در هند» شرکت کند و باعث خوشحالی ما خواهد بود که در این نمایش چند ناو جنگی از ایران نیز حضور داشته باشد.

او در پایان سخنانش به اظهارات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ‌ معتقدیم همانطور که رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته‌اند که همه کشور‌ها آزاد هستند تا در دریا‌ها دریانوردی کنند ما نیز بتوانیم با گسترش همکاری‌های مشترک دریایی خود با دو کشور و نیز اعزام ناوگروه‌ها به بنادر به این گفته جامع عمل بپوشانیم.

کد خبر : ۳۰۰۴۴۴