خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در اصفهان:

برجام، موانع تحقق اقتصاد مقاومتی را برطرف می‌کند

وزیر امور خارجه گفت: برجام موانعی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد را بر می دارد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در نشست خبری در اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نقش برجام در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: با اجرایی شدن این برنامه، بسترهای لازم برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی فراهم و دست برنامه ریزان برای تقویت اقتصاد کشور باز می شود.

وی ادامه داد: تحقق کامل این راهبرد نیازمند عزم ملی، مشارکت همگانی، برنامه ریزی و سیاستگذاری های دولت برای استفاده از فرصت هاست.

وزیر امور خارجه، برجام را فرصتی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای کشور خواند و گفت: لازم است با لحاظ کردن این فرصت،بیشترین بهره برداری را از آن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن برجام، تحریم ها دو تا سه ماه آینده رفع می شود اما روند تاثیرگذاری منافع آن و سرمایه گذاری در ایران به زمان بیشتری نیاز دارد.

ظریف با بیان اینکه مسائلی مانند افزایش صادرات نفتی و استفاده از تسهیلات بانکی و مالی بین المللی در یک لحظه اتفاق نمی افتد، افزود: تحریم ها مانند وزنه ای به دست و پای کشورمان بسته شده بود اما با باز شدن آنها امید است که مردم و بخش خصوصی به خوبی از این فرصت بهره برداری کنند.

وزیر امورخارجه، چهارشنبه شب بمنظور افتتاح تعدادی از طرح های عمرانی در هفته دولت وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت.

شرکت در شورای اداری، بازدید از پروژه قطار شهری، افتتاح چندین طرح عمرانی و شهری، بازدید از مرکز اپتیک اصفهان ( صاایران ) و دیدار با علمای اصفهان از برنامه های سفر دو روزه وزیر امور خارجه به این استان اعلام شده است.

ظریف که به نمایندگی از رییس جمهور و هیات دولت بمنظور افتتاح طرح های عمرانی در هفته دولت، وارد اصفهان شده است، صبح پنجشنبه در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل، به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

وزیر امور خارجه همچنین بر مزار مرحوم سیدعلی اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش دولت شهید رجایی، مرحوم سید جلال الدین طاهری اصفهانی امام جمعه سابق اصفهان و آیت الله شمس آبادی از علمای این خطه که در اوایل انقلاب به شهادت رسید، حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

 

کد خبر : ۳۰۰۵۹۰