خبرگزاری کار ایران

شریعمتداری :

برنامه پنجم براساس چارچوب‌ها اجرا نشد/ لزوم خانه‌تکانی نظام‌برنامه‌ریزی در برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۶۳۲

ایلنا:معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه در اجرای برنامه پنجم توسعه بر اساس چارچوبها عمل نشد و مدیریت ناصحیح بر آن حاکم بود، گفت: در قالب تهیه و اجرای برنامه ششم توسعه خانه تکانی اساسی در نظام برنامه ریزی کشور صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، محمد شریعتمداری ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان با اشاره به وجود طرح‌های نیمه تمام فراوان در سطح کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۲۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید برنامه ریزی و اقدامات به گونهای باشد که این انتخابات منجر به ایجاد انسجام ملی و یکپارچگی در کشور شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد این انسجام و یکپارچگی در کشور استانداران، ستادهای انتخابات و فرمانداران مسئولیت مستقیم دارند، اظهار کرد: در این راستا باید امکان برای حضور همه سلایق گوناگون در امر انتخابات فراهم شود چرا که این دولت، دولت تدبیر، امید و عقلانیت بوده و باید در این چارچوب اقدام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به دوران پسا تحریم در کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای رشد و توسعه استفاده کنیم.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه در استان لرستان باید مزیتهای نسبی و پایدار شناسایی شوند، ادامه داد: در این راستا پس از این اقدام باید زمینه برای سرمایه گذاری در این زمینه فراهم شود.

وی همچنین به ابلاغ سند سیاستهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برای اجرای این سند باید نقشه راه تهیه و تدوین شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان لرستان گفت: باید در استان آئین نامه اجرایی این امر تهیه و تدوین شود و ستادی تحت عنوان ستاد فرماندهی سیاست‌های اقتصادی مقاومتی در لرستان شکل بگیرد.

شریعتمداری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه سند چشم انداز ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در این راستا کمیتههای لازم در سطح کشور راه اندازی شده و برنامه ما این بوده که از موضوع برنامهریزی سنتی پرهیز و به سمت تهیه و تدوین برنامههای جامع حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در استان لرستان نیز باید کمیتهای خاص در زمینه برنامه ششم توسعه راه اندازی شود، گفت: در نهایت پیشنهادات و راهکارهای لازم برای رشد و توسعه استان از سوی این کمیته در سطح کلان اعلام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه در اجرای برنامه پنجم توسعه بر اساس چارچوب‌ها عمل نشد و مدیریت ناصحیح بر آن حاکم بود، گفت: در قالب تهیه و اجرای برنامه ششم توسعه خانه تکانی اساسی در نظام برنامه ریزی کشور صورت خواهد گرفت.

شریعتمداری با بیان اینکه در استان لرستان نیز این خانه تکانی در نظام برنامه ریزی آن صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید عقب ماندگیهای صورت گرفته در قالب اجرای برنامه پنجم توسعه در استان احصا شده و زمینه برای رفع آنها در قالب برنامه ششم توسعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمیتواند زمینه اجرا و تکمیل این میزان طرح نیمه تمام را در سطح کشور فراهم آورد، گفت: در این راستا باید موضوع واگذاری این طرحهای نیمه تمام به بخش خصوصی در کشور اجرا شود.

مشکل بودجه ای در سال ۹۴

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه طی امسال با مشکل بودجه در کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: در این راستا باید به سمت صرفه جویی در هزینه کردن اعتبارات به خصوص اعتبارات جاری حرکت کنیم.

شریعتمداری با تاکید بر واگذاری طرح‌های نیمه تمام در استانهای مختلف به بخش خصوصی، ادامه داد: این امر نیز باید در دستور کار شورای برنامه ریزی استان لرستان نیز قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اولویتها در اجرای پروژهها و طرح‌های نیمه تمام افزود: در این راستا طرح‌هایی که اولویت نخست برای اجرا هستند باید در دستور کار برای تکمیل قرار گیرند و این امر نیز در استان لرستان باید عملیاتی شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه هم اکنون ما با مشکل بودجه در کشور مواجه هستیم، افزود: با وجود رشد ۱۹ درصدی صادرات نفت و همچنین ۲۶ درصدی صادرات پتروشیمی اما ما هنوز دسترسی به منابع حاصل از آنها را پیدا نکرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز